×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احتمال قرمز شدن کامل گیلان

به گزارش گیلان خواست از رشت،رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی افزایش شمار مبتلایان بیماری کرونا و آغاز موج چهارم شیوع این بیماری امشب به‌صورت سرزده از بیمارستان‌های شهید بهشتی بندرانزلی و شهدای رضوانشهر بازدید کرد.

ارسلان سالاری در این بازدید سرزده با حضور در بخش‌های اورژانس و بستری این بیمارستان‌ها، از مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان تقدیر کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف ارائه خدمات درمانی به بیماران قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر لزوم فراهم کردن ملزومات حفاظت فردی به میزان مکفی و بیش از نیاز کادر درمان در این مراکز تأکید کرد.

همچنین عنوان کرد شیوع و سرایت بیماری کرونا در استان را برخلاف موج‌های پیشین، بسیار گسترده‌تر است

سالاری با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم طی هفته‌های اخیر، شیوع با سرعت‌بالای کرونا را در پی داشته، گفت: در حال حاضر ۱۳ شهرستان استان قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد و احتمال قرمز شدن کامل استان دور از ذهن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ بیش‌ازپیش خطرناک شده و باید بسیار جدی گرفته شود، تصریح کرد: تنها راه مقابله با بیماری کرونا پرهیز از قرار گرفتن در تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شستن مداوم دست‌ها است.

وی با بیان اینکه علیرغم شعله‌ور شدن کرونا، همچنان برخی از دورهمی‌ها برقرار است، گفت: همه باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند و در قطع زنجیره انتقال با در خانه ماندن و عدم حضور در اجتماعات، کادر بهداشت و درمان را یاری کنند.

سالاری همچنین با اشاره به افزایش شمار بستری‌های ناشی از کرونا در استان بیان کرد: اگر شیوع بیماری و افزایش بیماران بستری در استان به همین منوال ادامه داشته باشد، یقیناً در تأمین فضای فیزیکی و تخت کافی برای ارائه خدمات درمانی به مبتلایان با مشکل جدی مواجه خواهیم شد./فارس

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.