×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۲۱ فروردین؛ سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

به گزارش گیلان خواست از رشت،مرکز سیستان و بلوچستان ،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ایران به منظور تأمین مسکن محرومان ومتولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی‌ایران تشکیل شده است

افزایش تولید مسکن در هر جامعه نه فقط نشان دهنده رشد اقتصادی است، بلکه در تأمین نیازهای اجتماعی افراد نقش مؤثری را ایفا می کند.

بر این اساس بخش مسکن به عنوان یکی از فصول اساسی و اولویت دار برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشور در نظر گرفته شده است.

از طرف دیگر روستاها مرکز تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع دستی کشور محسوب می شوند که سهم عمده ای را در تولیدات سایر بخش ها و اشتغال بر عهده دارند. با این وجود در صورت کم توجهی به شرایط زندگی در این مناطق، ضمن تشدید روند مهاجرت به شهرها تعادل های اجتماعی، کالبدی و اقتصادی منطقه ای نیز با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

همچنین در مناطق روستایی به علت کم بودن درآمد روستاییان و نبود مازاد اقتصادی، بهسازی سکونتگاه های روستایی به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته به کُندی انجام می شود.

بر این مبنا در صورت وقوع حوادث طبیعی، زیان بسیاری به ساکنان این مناطق وارد خواهد شد. در این خصوص، وظیفه دولت در حمایت از بهسازی مساکن روستایی اهمیت فراوانی دارد.

سرمایه گذاری دولت در روستاها با تخصیص بودجه و اعتباردهی به مناطق روستایی، سبب توانمندی جوامع روستایی می شود، توانمندسازی اقتصادی، از جمله اعطای اعتبارات به جوامع روستایی باعث می شود تا بتوان فقر اقتصادی و در پی آن فقر فرهنگی و اجتماعی را از چهره روستاها زدود./صدا و سیما

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.