×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
با استقبال اعضای کتابخانه های های عمومی از اجرای طرح کتاب دوخان در استان گیلان:

کتابخانه عمومی رانکوه امتیاز بیشترین تعداد امانت کتاب در سال گذشته را ازآن خود کرد

به گزارش گیلان خواست از رشت،طرح استانی کتاب دوخان به منظور دسترسی آسان اعضای کتابخانه ها به کتاب در روزهای قرنطینه خانگی و در قالب سفارش کتاب به صورت تلفنی و یا اینترنتی و تحویل در مقابل درب منزل دوستداران کتاب از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد.

در طرح ابتکاری کتاب دوخان که ابتدا به صورت آزمایشی در رشت و سپس در کتابخانه های منتخب سراسر استان گیلان اجرایی شد، کتاب های درخواستی اعضا با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید ستاد مقابله با بیماری کرونا از سوی ناوگان حمل و نقل اینترنتی و در برخی از شهرها با همکاری شهرداری و ادارات پست به دست دوستداران یار مهربان رسیده و بازگشت این کتاب ها نیز به همین طریق امکانپذیر است.

رساندن ۸۰جلد کتاب به درب منازل دوستداران یار مهربان با وسیله شخصی کتابدار

حال با گذشت بیش از ۲ماه از اجرای این طرح استانی که با استقبال بسیاری خوبی از سوی علاقمندان به کتاب نیز مواجه شد، کتابخانه عمومی رانکوه شهرستان املش با امانت بیش از۸۰جلد کتاب در موضوعات و رده های سنی مختلف پیشتاز اجرای طرح کتاب دوخان در استان گیلان است.

کتابداران کتابخانه عمومی مرحوم علی حاجیان رانکوه همچنین از زمان اجرای این طرح با ارسال کتاب با استفاده از خودرو و وسایل نقلیه شخصی خود به درب منازل اعضای کتابخانه ها و نیز دریافت این منابع موجب ایجاد رضایتمندی مردم از این طرح استانی شده و استقبال فراوانی از آن میکنند.

کتابداران این کتابخانه پیش از این نیز با اجرای طرح های الو کتاب یا امانت کتاب در درب کتابخانه که در روزهای هشدار کرونایی در وضعیت زرد اجرا می شود نیازهای مطالعاتی اعضای خود را تامین کرده اند.

گفتنی است طرح کتاب دوخان که به معنای صدا زدن و درخواست کردن کتاب در زبان گیلکی و به منظور دسترسی آسان مخاطبین کتابخانه های عمومی به یک میلیون و یکصد هزار نسخه کتاب در رده ها و موضوعات متنوع موجود در کتابخانه های عمومی سراسر استان گیلان است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انجام مراحل گندزدایی اجرا می‌شود و کتاب‌های به امانت رفته پس از بازپس گیری از اعضا در قفسه‌های ویژه‌ای به منظور پاکسازی نگهداری می‌شوند. علاقمندان جهت درخواست کتاب ضمن مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به نشانی www.gilanpl.ir و ثبت درخواست کتاب، می توانند با تماس با کتابخانه های عمومی استان از این امکان بهره مند شوند/اداره کتابخانه های عمومی استان گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.