×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز پویش افطاری ساده در گیلان/مراسم شب‌های قدر در فضای باز بلامانع است

به گزارش گیلان خواست از رشت،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی با بیان اینکه فعالیت مساجد در ایام ماه رمضان بلامانع است، اظهار کرد: ماه رمضان ماه مهمانی پروردگار بوده و ارتباط قلبی انسان با معبود در این ماه پرفیض افزایش پیدا می‌کند، لذا فعالیت مساجد در ماه رمضان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

وی با اشاره به وضعیت برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در گیلان افزود: تمامی اماکن مذهبی و حرم‌های مطهر در گیلان باز و مراسم احیای شب‌های قدر به مدت‌زمان دو ساعت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اذعان به اینکه مؤمنان در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همواره پیشگام هستند، بیان کرد: این سازمان با ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونا در خصوص تغییر وضعیت شهرها و نحوه برگزاری مراسم شب‌های احیا هماهنگ است.

مهدوی با تأکید بر لزوم توجه به برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد: هرساله مراسم جزء خوانی قرآن به‌صورت ترتیل و قرائت در تمامی مساجد استان و حرم‌های مطهر برگزارشده و امسال هم مثل سال‌های گذشته این مراسم پرفضیلت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز انجام و از طریق فضای مجازی پخش می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره نور قرآن برای تمامی سنین خبر داد و گفت: علاوه بر جزء خوانی قرآن، مراسم تفسیر قرآن نیز برگزار و قرار است از حدود ۵۰ پیشکسوت قرآنی تجلیل و همچنین جشنواره نور قرآن برای همه سنین و در ۳۰ رشته برگزار می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان یکی از برنامه‌های این سازمان در ماه رمضان را آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بدهکاران دانست و بیان کرد: ماه رمضان ماه مهمانی خدا است و خیرین و تشکل‌های دینی درصدد تهیه افطاری ساده و پخت سحری در هر منطقه از استان هستند./فارس

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.