×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کانون مداحان آستارا در ماه رمضان برنامه‌های مجازی اجرا می‌کند

به گزارش گیلان خواست از رشت،مهرداد گلکار گفت: برنامه ۱۰ شب مداحان در فضای مجازی تا سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و با همکاری اعضای کانون برای شب های شهادت امام علی (ع) و احیا شب های قدر نیز برنامه های مفید معنوی و مذهبی برگزار می کنیم.

وی افزود: همچنین در صورت موافقت ستاد مبارزه با کرونا  به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مسجد غربای آستارا مولودخوانی و برنامه مذهبی اجرا می نماییم.

وی با اشاره به ۱۳ سال سابقه تاسیس و فعالیت کانون مداحان و شعرای آئینی آستارا عنوان کرد : تعداد کل اعضای ساماندهی شده کانون ۱۳۵ نفر و شمار اعضای فعال ۸۰ نفر هستند.

گلکار از فعالیت تعدادی از بانوان و عضویت هفت شاعر در کانون خبر داد و افزود: این تشکل مذهبی در برگزاری برنامه ها و آئین های ماه محرم، مناسبت های مذهبی،  ملی،  مراسم اداری و اجتماعی نقش فعال و تاثیرگذاری دارد.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی آستارا ادامه داد : طبق هماهنگی به عمل آمده با مسئولان امر، مداحان را برای واکسیناسیون کرونا نام نویسی می کنیم تا این قشر که در مناسبت های مختلف حضور دارند از ابتلا به کرونا مصون باشند.

او ادامه داد: ۶ نفر از اعضای کانون تحت پوشش بیمه هستند و برای پوشش سایر اعضا پیگیری می کنیم ضمن آنکه برای رفاه اعضا،  صندوق اعتباری تشکیل داده ایم که در حال حاضر ۵۰ عضو دارد و تشکیل تعاونی مداحان با هدف اشتغالزایی و درآمدزایی نیز در دستور کار است.

گلکار با اشاره به موقعیت مرزی آستارا، از هماهنگی به عمل آمده با فرمانداری این شهرستان برای صدور کارت مرزنشینی به اعضای کانون و استفاده مداحان و شعرای آئینی از مزایای سکونت در منطقه مرزی خبر داد.

وی گفت: در آستارا استعدادهای جوان و قابل توجهی در حوزه مداحی وجود دارد و برای شناسایی، شکوفایی و تربیت آنها و ترویج هنر مداحی، مسابقه ای در فضای واتس اپ در ماه مبارک رمضان برگزار می کنیم که علاقه مندان تا نیمه ماه رمضان و ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع)،  فایل های صوتی یا تصویری مداحی کوتاه خود را با موضوع میلاد امام حسن (ع)،   امام حسین (ع)،  حضرت ابوالفضل (ع)،   امام سجاد (ع) و  ولادت امام زمان (عج)  به شماره واتس اپ ۰۹۱۱۱۳۹۳٨٩۴ ارسال کنند و به برگزیده ها جوایز نفیسی داده می شود.

اسرافیل فرخ نژاد مسئول امور اداری کانون مداحان و شعرای آئینی آستارا نیز با اشاره به قدمت هنر مداحی در این شهرستان، تربیت مداحان متعهد و متخصص را برای ترویج این هنر و ذکر مصائب و مناقب اولیای الهی با اتکا بر منابع مستند و محکم، رسالت مهم کانون برشمرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است./ایرنا

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.