×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در جلسه تفسیر قرآن نخستین روز ماه مبارک رمضان:دنیا وسیله ای برای رسیدن انسان به سعادت آخرت است/ اگر بشر بداند هنگام نماز چه جایگاهی دارد هرگز حاضر نیست آن را به اتمام برساند

به گزارش گیلان خواست از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر سوره انسان با اشاره به اینکه سوره دارای سه نام “انسان”، “هل اتی” و “دهر” است اظهار کرد: سوره انسان طبق روایات ائمه اطهار(ع) و اکثر علمای شیعه و سنی از سوره های مدنی قرآن کریم است.

وی شان نزول سوره انسان را پیرامون فضیلت امیر مومنان امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: این سوره دلیلی بر اهمیت جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بیشتر آیه های سوره انسان درباره فضایل اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: بخشی از آیه های سوره انسان درباره جایگاه نیکان در قیامت است.

آیت الله فلاحتی به روایتی از ابوذر غفاری از پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره سوره انسان اشاره کرد و گفت: در آسمان ها فرشتگانی هستند که پیشانی خود را برای خدای متعال به سجده گذاشتند و به خدا قسم اگر آنچه را من می دانم شما می دانستید کم می خندید و زیاد گریه می کردید.

وی با اشاره به اینکه دنیا وسیله ای برای رسیدن انسان به سعادت آخرت است، بیان کرد: بشر باید در جامعه باشد، زندگی کند و به تربیت انسان بپردازد تا همه در کنار همدیگر با بندگی خدا به سعادت برسند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تمام زمین را پر از فرشتگان الهی ذکر کرد و یادآور شد: فرشتگان الهی در هر نماز به انسان اقتدا می کنند بنابراین اگر بشر بداند هنگامی که برای نماز در مقابل خدا می ایستد چه جایگاهی دارد هرگز حاضر نیست نماز خود را به اتمام برساند./
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.