×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اعطای گواهی مدیریت سبز برای ۲۱ دستگاه اجرایی و ادارات کل شهر رشت

به گزارش گیلان خواست از رشت،محمد باقر بشردانش  با اعلام این خبر افزود : بر اساس ماده ۳۸ قانون ششم توسعه ، اجرای برنامه مدیریت سبز در شش شاخص پسماند، انرژی، آب، خودرو، ساختمان  در دستور کار ادارات دست اندرکار قرار گرفته است.

وی گفت: در این طرح که هدف از اجرای آن استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سوء فعالیت ادارات و دستگاه‌های اجرایی مختلف بر منابع زیست‌محیطی است، یک درصد از اعتبارات این دستگاه‌ها جهت پیاده سازی نظام مدیریت سبز هزینه می‌گردد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۳ برنامه ششم توسعه ، دستگاه‌های اجرایی موظفند پسماند را بصورت تفکیک شده سه‌گانه به سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت تحویل داده و در ادامه اجرای این طرح با تهیه باکس‌های چهارگانه تفکیک پسماند از جمله کاغذ، پلاستیک، شیشه، فلزات و سایر موارد نسبت به اخذ گواهی مدیریت پسماند در قالب طرح مدیریت سبز اقدام نمایند.

بشردانش تصریح کرد: بررسی میزان مصرف کاغذ و چگونگی کاهش آن نسبت به سال‌های قبل، بررسی فنی ملزومات چاپ و پرینت جهت کاهش استفاده از کاغذ، بررسی سیستم امحاء کاغذهای محرمانه و اقدامات فرهنگی در راستای کاهش مصرف و نیز تفکیک پسماند و ارزیابی پیمانکاران خریدار پسماند خشک طرف همکار از جمله اصلی ترین شاخصه‌های ارزیابی کارشناسان سازمان در بازدیدهای ادواری از دستگاه‌های اجرایی است.

لازم به ذکر است در حال حاضر ۳۳ دستگاه‌ اجرایی متقاضی اخذ گواهی سبز هستند که از این تعداد ۲۱ مورد موفق به اخذ گواهینامه شده و مابقی ادارات نیز در دست بررسی و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح می‌باشد/شهرداری رشت

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.