×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه شبکه زیرساخت‌های حمل‌ونقل گیلان و آستراخان

به گزارش گیلان خواست از رشت،رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با ایگور بابوشکین استاندار آستراخان در دفتر وی دیدار و به گسترش روابط دو طرف تأکید کرد.

در این دیدار که طرفین به ایجاد راهکارهای مشترک و تسهیل روابط تجاری برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی پرداختند، تأکید به توسعه شبکه زیرساختی در بخش حمل‌ونقل دریایی و لجستیکی و راه‌های گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور از موضوعات مهم دیگری برای آینده تجارت دو استان بود که مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان

استاندار آستراخان روسیه در این نشست با ابراز خرسندی از توسعه روابط ایران و روسیه و خصوصاً استان‌های گیلان و آستراخانبا توجه به روابط اقتصادی و بازرگانی قدیمی با یکدیگر اظهار کرد: در شرایط سخت فعلی حجم تجارت آستراخان با ایران در سطح قابل‌قبولی قرار دارد و این حجم از تجارت می‌تواند دامنه فعالیت بیشتری را به همراه داشته باشد که برای رسیدن به این هدف تلاش خواهد شد.

ایگور بابوشکین از ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان و نصب مجسمه عمر خیام توسط طرف ایرانی بسیار تشکر کرد و اضافه کرد: بیشترین ارتباط ما با استان گیلان است، ازاین‌جهت تجارت با گیلان برای آستراخان دارای اهمیت است.

استاندار آستراخان با ارائه پیشنهاد ایجاد مرکز لجستیکی ایران در منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آسترخان افزود:مرکز لجستیکی ایرانی در منطقه لوتوس می‌تواند گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری ما را با گستردگی بیشتری از تجارت روبرو کند.

منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روابط خوبی دارند

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و رئیس اتاق بازرگانی گیلان نیز با تقدیر از طرف روسی برای صدور مجوز هیئت ایرانی در شرایط پاندمی کرونا ویروس جهت سفر به روسیه اظهار کرد: در شروع تهاجم ویروس کرونا اکثر کشورهای همسایه مرز خود با ایران را بستند، اما روسیه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را با ایران باز نگه داشت و این مسئله باعث شد حجم تبادلات تجاری‌ ما افزایش یابد.

هادی تیزهوش تابان با اشاره به ساخت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان گفت: قرار است یک شرکت ایرانی بخشی از طبقه اول سرای تجاری ایرانیان در آستراخان را برای فروش کالاهای ایرانی به شکل خرده‌فروشی و عمده‌فروشی تأسیس کند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت هم‌اکنون در حال ارسال کالاها به روسیه است، بیان کرد: در آینده نزدیک راه‌آهن رشت به بندر کاسپین متصل خواهد شد که در این راستا کشتی‌های رو-رو باید در مسیر دریای کاسپین فعال‌تر عمل کند.

به گفته تیزهوش تابان منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روابط خوبی دارند و این دو منطقه می‌توانند در گسترش روابط دو کشور تأثیرگذار باشند.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان از نوزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی کشورهای حاشیه خزر که اسفندماه سال ۹۹ به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد به‌عنوان یک اجلاس مهم برای توسعه روابط اقتصادی و رفع موانع تجاری بین کشورهای عضو یاد کرد و افزود: اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و اتاق بازرگانی آستراخان روسیه از مؤسسین آن هستند.

وی به‌ضرورت همکاری سیستم بانکی روسیه برای نقل‌وانتقال پول پرداخت و گفت: از سیستم بانکی روسیه انتظار مساعدت بیشتری برای اعمال همکاری‌های پولی و بانکی هستیم.

گام‌های بسیار خوب برای توسعه روابط ایران روسیه برداشته شده است

مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد که گام‌های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین دو کشور برداشته شده است که نتایج این کارها در آینده به دست خواهد آمد.

به گزارش فارس، در پایان آقای بابوشکین استاندار آستراخان روسیه دعوت آقای زارع استاندار گیلان را برای سفر به استان گیلان پذیرفتند و ابراز امیدواری نمودند با فراهم شدن شرایط در آینده نزدیک به استان گیلان سفر کاری داشته باشند./فارس

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.