×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز سوم ماه مبارک رمضان:تداوم قرائت سوره “انسان” قدرت روحی و روانی به فرد می دهد/ استمرار قرائت این سوره می تواند به انسان کمک کند تا نشاط داشته باشد

به گزارش گیلان خواست از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه یکم سوره “انسان” با اشاره به ترجمه این آیه اظهار کرد: “به تحقیق بر انسان روزگاری گذشت که چیز قابل ذکری نبود”.
وی به نام های “هل اتی”، “دهر” و “انسان” برای آیه مذکور اشاره کرد و افزود: آیه “انسان” ۳۱ آیه دارد که در راستای فضیلت ائمه اطهار(ع) بیان شده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه آیه یکم سوره “انسان” خطاب به تمام بشر است، تصریح کرد: روایات بسیاری از ائمه اطهار(ع) درباره این موضوع داریم که ابتدا انسان به عنوان مخلوق خدا در علم االهی چیزی نبود اما اکنون در میان خلق هست.
آیت الله فلاحتی به آفرینش انسان از نطفه اشاره کرد و گفت: آیه یکم سوره “انسان” بیان می کند که انسان در گذشته قابل ذکر نبود اما اکنون قابل ذکر است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تداوم در قرائت سوره “انسان” قدرت روحی و روانی به فرد می دهد، بیان کرد: استمرار در قرائت سوره “انسان” می تواند به انسان کمک کند تا نشاط داشته باشد.
وی به فضیلت قرائت سوره “انسان” در روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و یادآور شد: قرائت سوره “انسان” نفس را قوت می بخشد و خویشتن داری را افزون می کند./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.