×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارایه ۳۵۰۰ خدمات قضایی به مددجویان کمیته امداد امام (ره) گیلان

به گزارش گیلان خواست از رشت،عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت حقوقی و معاضدت قضایی در گیلان اظهار کرد: در سال گذشته بالغ‌بر سه هزار و ۵۰۰ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان ارائه‌شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: این کار با رویکرد پیشگیری و توانمندسازی، ارائه مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، راهنمایی و حمایت حقوقی برای اجرای احکام و سازش بین اصحاب دعوی و همچنین معرفی مددجویان برای اخذ وکیل معاضدتی از جمله اقدامات حقوقی این نهاد برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان یکی از مهم‌ترین اهداف این نهاد را صیانت از بنیان خانواده دانست و افزود: صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند ازجمله اهداف مهم کمیته امداد است.

اهرابی مددجویان تحت حمایت این نهاد از اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه معرفی کرد و افزود: تاکنون ۲۳۱ وکیل نیکوکار جهت وکالت معاضدتی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اعلام آمادگی نموده‌اند و به همین منظور وکلا و مشاوران نیکوکار می‌توانند برای معاضدت حقوقی و خدمت‌رسانی به محرومان و احقاق حق آنان با کمیته امداد امام(ره) همکاری کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه کمیته امداد به حمایت حقوقی از مددجویان کمیته امداد امام(ره) بیان کرد: بسیاری از مددجویان به هنگام بروز مشکلات حقوقی و قضایی به حقوق قانونی خود آگاه نبوده و در احقاق حقوق حقه خود دچار کاستی و ناتوانی می‌شوند، لذا در این راستا کمیته امداد امام(ره) استان میز خدمت حقوقی را راه‌اندازی کرده است./فارس

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.