×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن چهارمین روز ماه مبارک رمضان:شکر خدا بزرگ ترین امری است که انسان همیشه باید در برابر خالق خود به جا آورد/ انسان هوشمند دنیا را برای سعادت آخرت می خواهد

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر آیه های یکم و دوم سوره “انسان” با اشاره به ترجمه این آیه ها اظهار کرد: “به تحقیق بر انسان روزگاری گذشت که چیز قابل ذکری نبود”. “ما انسان را از آب نطفه مختلط (بی حس و شعور) خلق کردیم و او را می‌آزماییم و بدین سبب دارای قوای چشم و گوش (و مشاعر و عقل و هوش) گردانیدیم”.

وی ادامه داد: خدای متعال می خواهد انسان را متذکر و متوجه این حقیقت کند ای بشر همان موجودی بودی که نام و نشانی از تو قبل از آنکه به این عالم بیاوریم نبود و اکنون در نظام هستی وجود پیدا کردی.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خالق یکتا است که به انسان هستی داد، تصریح کرد: مظاهر دنیا آن قدر جلوه گری می کند که انسان خالق خود را فراموش می کند در صورتی که بشر نباید ناسپاسی داشته باشد.

آیت الله فلاحتی بر شاکر بودن انسان نسبت به خالق خود تاکید کرد و گفت: خدا رحمت کند انسانی را که قدری فکر کند از کجا آمده، کجا است و به کجا می رود و این اندیشه به انسان متذکر می شود که خالق و آفریدگار خود را فراموش نکند.

وی با اشاره به اینکه شکر خدا را به جا آوردن بزرگ ترین امری است که انسان همیشه باید در برابر خالق خود داشته باشد، بیان کرد: اصل هستی انسان خود دلیلی بر شکرگزار بودن نسبت به خدای متعال است در حالی که شیطان می خواهد بشر نسبت به خالق خود کفر بورزد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش انسان برای آباد کردن دنیای خود اشاره کرد و یادآور شد: انسان هوشمند دنیا را برای آخرت می خواهد و آخرت را نیز برای سعادتمندی طلب می کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مسئولیت از جمله ویژگی هایی است که خدا به انسان می دهد، خاطرنشان کرد: زمانی که زن و مرد به بلوغ می رسند خدای متعال تکالیفی را به عهده آنها می گذارد و نتیجه آن حیات در دنیای مادی و سعادت در آخرت است.

وی، گوش و چشم را شرط اساسی تکلیف توسط انسان دانست و اظهار کرد: شرط اساسی تکلیف این است که انسان ببیند نظام هستی به دست خداست و اوست که همه تکالیف را به ما می دهد./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.