×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن پنجمین روز ماه مبارک رمضان:انسان از رهگذر چشم و گوش می تواند به سعادت مد نظر الهی برسد/ چشم و گوش وسیله ای برای شناخت خدا هستند/ همه انسان ها علاقمندند به کمال معنوی برسند

به گزارش گیلان خواست از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های دوم و سوم سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در آیه دوم این سوره می فرماید که “ما انسان را از آب نطفه مختلط (بی حس و شعور) خلق کردیم و او را می‌آزماییم و بدین سبب دارای قوای چشم و گوش (و مشاعر و عقل و هوش) گردانیدیم”.

وی به تکلیف مداری انسان در سن بلوغ اشاره کرد و افزود: تکلیف در حقیقت امتحان انسان است و خدای متعال به انسان تکلیف می دهد و از او می خواهد آن را انجام دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پیامبران الهی به ویژه پیامبر گرامی اسلام(ص) برای بشر تکالیفی آوردند، تصریح کرد: خدای متعال تمام آنچه انسان برای سعادت نیاز دارد را عطا کرده است.

آیت الله فلاحتی، عمل به دستور پیامبر گرامی اسلام(ص) را سبب نمره قبولی در دنیا عنوان کرد و گفت: انسان از رهگذر چشم و گوش می تواند به سعادت مد نظر الهی برسد.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان در خود اندیشه کند بر او مبرهن می شود تدبیر او به دست دیگری است، بیان کرد: خدای متعال به انسان بصیرت داده بنابراین چشم و گوش وسیله ای برای شناخت خدا هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به دیدن تمام زیبایی های عالم توسط چشم و گوش اشاره کرد و یادآور شد: انسان با دیدن زیبایی های عالم نشاط پیدا می کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هر کدام از بخش های چشم، گوش و قلب در قیامت مسئول هستند، خاطرنشان کرد: قلب حریم خداست و نباید غیر او را در آن جا داد.
وی به ترجمه آیه سوم سوره “انسان” اشاره کرد و افزود: ” ما به حقیقت راه (حق و باطل) را به او نمودیم حال خواهد (هدایت پذیرد و) شکر (این نعمت) گوید و خواهد (آن نعمت را) کفران کند”.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هدایت عبارت از ارائه طریق است، اظهار کرد: هدایت به معنای نشان دادن و معرفی کردن راه است که خود انسان برود.

آیت الله فلاحتی، کمال و برتری انسان بر فرشتگان را انتخاب راه با اراده خود خواند و بیان کرد: خداوند در زندگی معنوی انسان را برای رسیدن به مقصد ارائه طریق و راهنمایی می کند.

وی با اشاره به اینکه همه انسان ها علاقمندند به کمال معنوی برسند، تصریح کرد: فطرت انسان گرایش به خوبی ها دارد و تمام افراد از ظلم بدشان می آید./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.