×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:مجوزی برای برنامه‌های گردشگری در گیلان صادر نمی‌شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،حمیدرضا آذرپور در جلسه معارفه سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: از ۱۴ فروردین تاکنون ۸۵ دفتر خدمات گردشگری گیلان، مجوزی برای برنامه های گردشگری صادر نکرده اند و همه باید برای قطع زنجیره شیوع کرونا تلاش کنیم.

وی ادامه داد: از افرادی که برخی مواقع به صورت خانوادگی و دسته جمعی در مناطق گردشگری و جنگلی حضور می یابند، انتظار داریم به هیچ عنوان چنین حرکت را ادامه ندهند زیرا شیوع کرونا خطرناک است.

وی اضافه کرد: بندر آستارا از شهرستان های گردشگر پذیر کشور است و باید به توسعه زیرساخت های گردشگری این شهرستان در تالاب استیل، گردنه حیران و نوارساحلی توجه ویژه شود.

فرماندار آستارا هم تعامل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سایر دستگاه ها را به منظور پیشپبرد امور ضروری دانست و گفت: باید بسترهای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه گردشگری فراهم شود.

عباس صابر افزود: مبنا و محور توسعه آستارا در حوزه گردشگری، طبیعت زیبا و مراکز تجاری آن است و هرچند در این بخش ها گام ‌هایی برداشته شده اما با توجه به ظرفیت بالا و بی نظیر، ناکافی است.

وی اضافه کرد: مسئولان دستگاه ‌های اجرایی در هر سطح و حوزه موظف به همکاری و رفع مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران هستند تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته آبشار لاتون، ساختمان چوبی گمرک و روستای گلیم بافی عنبران در فهرست آثار فرهنگی ملی ثبت شده است و با توجه به ثبت عنبران به عنوان روستای ملی گلیم بافی، باید مشکلات این حوزه شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.

در این جلسه از حدود سه سال فعالیت پردل امیری نژاد قدردانی و مجتبی آبروشن به عنوان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستارا معرفی شد و شیوع کرونا که در جهان خسارات جانی و مالی برجاگذاشته، برنامه های گردشگری را نیز تعطیل کرده است.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد/ایرنا

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.