×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت؛تعطیل‌نشدن آموزش با وجود شیوع کرونا، افتخار ملی است / امکانات آموزشی برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی، تقویت شود / برگزاری مراسم پاسداشت مقام معلم با رعایت توصیه‌های بهداشتی

به گزارش گیلان خواست از رشت،دکتر ارسلان زارع غروب امروز (سه‌شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تبریک ماه پرفضیلت رمضان اظهار داشت: به تعبیر قرآن کریم وقتی نوزاد از مادر متولد می‌شود، موجودی ناتوان به دنیا می‌آید اما با یادگیری، دانا و توانا می‌شود.

وی ادامه داد: دانایی و توانایی از یادگیری آغاز می‌شود و بسترساز ارتقاء دانش، مراکز آموزشی مفید است.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان افزود: معلمان برای ایفای نقش ، باید بتوانند مهارت‌های تازه را فرا بگیرند و در این راستا مهارت‌آموزی جزو لاینفک آموزش امروز است چراکه صرفا با مهارت‌های قبلی نمی‌توان به طور مطلوب در نظام تعلیم و تربیت، نقش‌آفرینی لازم را ایفا کرد.

وی با اشاره به متوقف شدن روند و ساختار گذشته آموزش به دلیل شیوع کرونا گفت: با این وجود، فرصتی کم‌نظیر پدید آمد تا بتوانیم برای نظام تعلیم و تربیت قدرت انتخاب قائل شویم که استفاده صحیح از این فرصت، امری ضروری است.

دکتر زارع بیان داشت: معتقدم مجموعه آموزش و پرورش باید به عنوان مرکز ثقل فرهنگی جامعه، همواره تقویت و حفظ شود زیرا دانش آموزان، امانتی در دست این نهاد مهم هستند که باید رشد و ارتقاء یابند.

وی با تأکید بر اینکه لازمست ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت از دوران کودکی انجام شود، گفت: تحول در آموزش و پرورش، با محور قرار دادن دانش آموز محقق می شود و به طور قطع معلمان در این مسیر نقشی اثرگذار دارند و باید چالش ها و مشکلات را برطرف سازند.

وی با اشاره به اینکه باید برای دانش آموزان استثنایی اهمیتی ویژه قائل شویم، افزود: در مورد دسترسی این دانش آموزان به امکانات آموزشی اهتمامی جدی وجود داشته باشد و چنانچه امکانات در مدارس استثنایی فراتر از مدارس عادی باشد، نمونه عینی عدالت است.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با اعلام حمایت کامل استان برای بسترسازی ارتقاء کیفی دانش آموزان استثنایی در همه ابعاد گفت: مربیان و معلمان این دانش آموزان نیز رسالتی سنگین بر عهده دارند و نظام تعلیم و تربیت باید افرادی با تجربه مناسب را برای انجام وظایف این بخش در نظر بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: همه براین باوریم که هر شخصی در هر جایگاه و مسئولیتی، مدیون زحمات معلم است و باید در هفته معلم و گرامیداشت مقام آنان، از همه معلمان که در ایام شیوع کرونا، زحمات دوچندانی متحمل شده اند؛ قدردانی و قدرشناسی شایسته ای صورت گیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: باید این مراسم با در نظر داشتن شرایط کرونایی و توجه موکد به توصیه های بهداشتی باشد و فرمانداران نیز در شهرستان ها، با توجه به رویکرد پیش گفته، این آیین ها را برگزار کنند.

دکتر زارع به صداوسیما و رسانه ها نیز تأکید کرد که با تولید محتوای مناسب، قدرشناسی از معلمان صورت گیرد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت آموزش در استان در شرایط کرونایی، پیشنهادهایی در خصوص کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک، ارائه و برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم بیان شد.

همچنین تفاهم نامه ای در قالب طرح ملی هدایت در راستای توسعه عدالت آموزشی و دسترسی دانش آموزان نیازمند مدارس استان به آموزش مجازی و ممانعت از ترک تحصیل این دانش آموزان به امضای دکتر زارع استاندار گیلان و دکتر حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و جانشین وزیر در طرح ملی هدایت رسید./استانداری گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.