×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هجوم ملخ‌های مراکشی به گیلان

به گزارش گیلان خواست از رشت،امیر مرادی با اشاره به هجوم ملخ‌های مراکشی در برخی از شهرهای گیلان به‌ویژه شهرستان رودبار، اظهار کرد: این ملخ‌ها علیرغم اینکه در کشور ماندگار شده‌اند در گیلان به‌صورت مقطعی حمله می‌کنند.

وی با اشاره به بازدید میدانی از مناطق پرجمعیت حضور ملخ‌های مراکشی در شهرستان رودبار، افزود: بهترین راهکار برای مبارزه با ملخ مراکشی درزمانی که هنوز بالغ نشدند بوده و این اقدام در گیلان انجام‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اقدامات عملیاتی در جهت پاک‌سازی ملخ‌های مراکشی، گفت: تاکنون حدود ۴ هزار هکتار از اراضی درگیر با ملخ‌های مراکشی سم‌پاشی شده است.

مرادی با اذعان به اینکه هم‌زمان استان‌های قزوین و زنجان نیز با ملخ‌های مراکشی درگیر هستند، خاطرنشان کرد: با مدیران کل مدیریت بحران استان‌های زنجان و قزوین هماهنگ شده تا به‌صورت هم‌زمان سم‌پاشی انجام شود تا از رشد و تکثیر ملخ‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهای درگیر از ملخ‌های مراکشی به‌عنوان خوراک دام استفاده می‌کنند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه باید وارد میدان شده و از تهدید ایجادشده فرصت بسازند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به مشارکت هم‌زمان منابع طبیعی با جهاد کشاورزی استان در جهت پاک‌سازی مناطق از ملخ‌های مراکشی، افزود: هرساله ملخ‌های مراکشی از اواسط فرودین وارد استان شده و تا تیرماه حیاتشان در استان ادامه دارد./صدا و سیما

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.