×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده گیلان بیان کرد؛ارتقاء و بهبود شاخص توسعه انسانی از مولفه‌های مورد توجه در سند آمایش اجتماعی و فرهنگی است/ ضرورت برنامه‌ریزی برای بهبود زندگی همه ساکنان در محدوده جغرافیایی گیلان / استفاده از ظرفیت جمعیت جوان و نیروهای کارآمد برای نیل به رشد و توسعه

به گزارش گیلان خواست از رشت،دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان با بیان اینکه تمامی راهبردها، رویکردها و برنامه‌های اجرایی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و کالبدی در قالب سند آمایش تدوین شده، افزود: این مهم به‌عنوان یک سند بالادستی مدنظر است و اهداف توسعه ملی و جهت‌گیری‌های آن نیز در سطوح استانی و فرا استانی تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مولفه های مورد توجه در این سند، ارتقاء و بهبود شاخص توسعه انسانی است که برای نیل به آن، مسئله جمعیت و سرمایه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

استاندار گیلان جمعیت را از جمله مولفه‌های رشد اقتصادی خواند و این موضوع را وابسته به کیفیت آن، توزیع جمعیتی مناسب و‌ زیرساخت‌های هدفمند عنوان کرد.

دکتر زارع با تصریح اینکه هرچه ساختار جمعیت در کشور به سمت نیروی جوان سوق یابد؛ هرم جمعیت گسترده‌‌تر خواهد شد، گفت: یعنی جمعیت جوان بیشترین بخش جمعیتی را تشکیل می‌دهد و به هر میزان که نیروهای کارآمد و فنی در جامعه بیشتر شوند، رشد و توسعه فزونی می‌یابد.

وی یادآور شد: البته این مسئله بمعنای آن نیست که جمعیت سالمند به بوته فراموشی سپرده شود بلکه باید برای ارتقاء کیفیت زندگی آنان نیز برنامه های عملیاتی تدوین گردد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در رویکردهای جدید آمایش سرزمین و توسعه منطقه ای، مولفه هایی در فرایند برنامه ریزی مورد اهمیت قرار می‌گیرند که یکی از آنها، جغرافیا و ارزیابی نظام مند عوامل طبیعی، اجتماعی و فرهنگی و شناسایی چالش های منطقه ای است.

وی خاطرنشان کرد: با درنظر داشتن اهمیتف اولویت های توسعه ای استان بر اساس سند آمایش؛ عدالت اجتماعی و تلاش برای بهبود زندگی همه ساکنان در محدوده جغرافیایی گیلان یکی از محورهایی است که باید مطمح نظر باشد.

دکتر زارع تعیین شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب را علاوه بر اهمیت بخشی به عنوان آن شعار، راهبردی ذکر کرد که می‌تواند راهگشای امور در بسیاری از حوزه ها باشد و گفت: اگرچه رهبری طی سال‌های اخیر شعارهایی با مضامین آشکار اقتصادی برگزیده اند ، ولی تحقق آن بدون فرهنگ‌سازی و انجام تحقیقات علمی میسر نیست.

 استاندار گیلان همچنین در این جلسه دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک و رحلت سردار حق‌بین از فرماندهان مجاهد سپاه قدس گیلان و جبهه مقاومت را تسلیت گفت.

در این جلسه گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص آمابش اجتماعی و فرهنگی استان و نقش و کارکرد دستگاه های احرایی در پیشبرد اهداف کلان اجتماعی و فرهنگی و نیز گزارش بهزیستی استان و اداره کل آموزش و پرورش از وضعیت مهدهای کودک و اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی آنها در استان بیان شد./استانداری گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.