×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز دهم ماه مبارک رمضان:قلب های ائمه اطهار(ع) شیفته بندگی خدا است/ بندگان خالص خدا آنچه که با خود عهد کردند را عمل می کنند/ انسان مخلص سختی طاعات را به جان می خرد

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر آیه های پنجم، ششم و هفتم سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در آیه پنجم سوره “انسان” می فرماید که “نکوکاران عالم (که در این آیه حضرت علی و فاطمه و حسنین علیهم السّلام مقصودند) در بهشت از جام شرابی نوشند که طبعش (در لطف و رنگ و بوی) کافور است.
وی، ابرار واقعی را اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: طبق روایتی از محمد حنفیه، امام حسن(ع) می فرمایند که کلمه ابرار هر جای قرآن می آید درباره امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه قلب های ائمه اطهار(ع) شیفته بندگی خداست، تصریح کرد: قلب های ائمه(ع) از عشق و علاقه به دنیا تبری جسته است.
آیت الله فلاحتی، ایمان به خدا را از ویژگی ابرار برشمرد و بیان کرد: ایمان به پیامبر خدا، ایمان و باور قلبی به روز قیامت از جمله ویژگی های ابرار است.
وی با بیان اینکه ابرار خود را بندگان مملوک خداوند می دانند، خاطرنشان کرد: انسان ابرار مالک نفع و ضرر خود نیست ضمن اینکه اراده خدا را قالب بر اراده خود می داند بلکه در برابر اراده خدا اصلا اراده ای برای خود قائل نیست.
نماینده ولی فقیه در گیلان، انجام کار برای رضای خدا را از ویژگی انسان ابرار ذکر کرد و گفت: انسان مخلص سختی طاعات را به جان می خرد و بندگی خود را خالص برای خدا انجام می دهد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به ترجمه آیه ششم سوره انسان مبنی براینکه “از سرچشمه گوارایی آن بندگان خاص خدا می‌نوشند که به اختیارشان هر کجا خواهند جاریش سازند”، خاطرنشان کرد: انسانی که گناه می کند فاجر محسوب می شود زیرا پرده عفاف را شکافته است.
وی به ترجمه آیه هفتم سوره انسان مبنی براینکه “به عهد و نذر خود وفا می‌کنند و از روزی که شر و سختیش همه اهل محشر را فرا گیرد می‌ترسند” اشاره کرد و یادآور شد: بندگان خالص خدا آنچه که با خود عهد کردند را عمل می کنند و در راس این هرم امیر مومنان امام علی(ع)، همسرش و دو فرزندش قرار دارند و جزو وفا کنندگان به نذر هستند./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.