×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن یازدهمین روز ماه مبارک رمضان:انسان تمام گرفتاری های آخرت را با دست خود ایجاد می کند/ خداجویان به عهدشان با خدا پایبند هستند/ انقلاب اسلامی با درایت مقام معظم رهبری ابهت قدرت های استکباری را شکست

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های ششم و هفتم سوره “انسان” با اشاره به ویژگی های ابرار اظهار کرد: ابرار کسانی هستند خدمتی که می کنند اصلا ذره ای انتظار تشکر از هیچکس ندارند بلکه تنها برای خدا کار می کنند.

وی، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را ابرار عنوان کرد و افزود: قرآن نفی نمی کند بین طبقات انسان اینگونه نباشند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: اگر انسان به هر میزان توقع تشکر از انسان ها را داشته باشد به همان میزان پاداشی که در قیامت می گیرد، کم می شود.

آیت الله فلاحتی یادآور شد: ابرار و نیکان آنها هستند که در عالم قیامت از نوشیدنی می نوشند آن قدر معطر است که انسان را مست الهی می کنند.

وی با اشاره به اینکه انسان تمام گرفتاری های آخرت را با دست خود ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: این انسان است که مانع کمال خود و رسیدن به سعادت می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به مراسم وداع با سردار محمدعلی حق بین اشاره کرد و گفت: سردار حق بین به این باور رسیده بود که خدا، پیامبر(ص) و قیامت حقیقت است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ابرار و خداجویان به نذر و عهدی که با خدا می کنند پایبند هستند، اظهار کرد: کسی که حریم پروردگار را نگه می دارد، عهد با خداست و شهدای ما اینگونه عهد کردند.

وی به تربیت معنوی فرزندان توسط والدین اشاره کرد و افزود: تربیت معنوی و دینی این است که فرزندان مان قبل از بلوغ سحرها را ببیند بنابراین بگذارید فرزندان زبان راز و نیاز پدر و مادر با خدا را مشاهده کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بزرگ ترین نعمت خدا برای بشریت است، بیان کرد: انقلاب اسلامی با مدیریت و درایت مقام معظم رهبری ابهت و شاخ قدرت های استکباری را شکست.

آیت الله فلاحتی، ترس از روز قیامت را دومین ویژگی بندگان خالص خدا برشمرد و تصریح کرد: بندگان مخلص خدا اعتقاد به روز معاد و حساب دارند.

وی به دو ویژگی عذاب روز قیامت اشاره کرد و گفت: عذاب قیامت فراگیر و دارای شدت است به گونه ای که بالاتر از آن عذابی نیست./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.