×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخواست شرکت آب و فاضلاب از مردم گیلان؛عدم استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی و مدیریت مصرف آب

به گزارش گیلان خواست از رشت،سید محسن حسینی امروز گفت: با گرم شدن هوا، ادامه وضعیت کرونایی و همچنین کاهش دبی چاه ها و چشمه ها در ماه های پیش رو به دلیل کاهش نزولات جوی، احتمال بروز تنش آبی در روزهای گرم سال وجود دارد لذا توصیه ما به مشترکین این است تا نسبت به مدیریت مصرف و رعایت الگوی صحیح استفاده از آب اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط آبی تثبیت شده­ای در استان وجود دارد، افزود: پس از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در اسفند ماه سال ۹۹ توان تولید این تصفیه خانه به حدود ۶ هزار لیتر بر ثانیه افزایش یافته است و در شهرها و روستاهای برخوردار از تصفیه خانه مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هم اینک وضعیت آبدهی اکثر چاه­ها و چشمه­های استان قابل قبول است و بطور متوسط میزان آبدهی آن ها ۸ هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: از آغاز سال ۱۴۰۰ تاکنون، بجز موارد ناشی از بروز حوادث و اتفاقات مانند شکستگی در شبکه توزیع آب، در شهرها و روستاها درخصوص اُفت فشار یا قطعی آب گزارشی نشده است.

حسینی افزود: در برخی از شهرها و روستاها که از چشمه جهت تأمین آب شرب استفاده می شود به دلیل کاهش نزولات جوی در سال آبی جاری، آبدهی چشمه ها رو به کاهش بوده و ممکن است با شروع فصل گرم سال، با چالش کمبود آب مواجه شویم.

وی در ادامه ضمن تأکید بر عدم استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی تصریح کرد: مردم عزیز استان در صورت مشاهده شکستگی و هدررفت آب ، استفاده های غیرمجاز مانند آبیاری باغات و مزارع از آب شرب، موارد را به مرکز ۱۲۲ گزارش نمایند.

بنابراین گزارش؛ در زمان کنونی گیلان دارای یکهزار و ۷۱۸ روستا و ۵۲ شهر برخوردار از آب شرب سالم و بهداشتی است.

۲ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر از مردم استان نیز از خدمات شرکت آب و فاضلاب گیلان بهره مندند./
دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.