×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز سیزدهم ماه مبارک رمضان:آنچه را که انسان دوست دارد و به دیگران می بخشد ویژگی خداجویان است/ انسان شاکر با زبان، قلب و عمل اظهار نعمت می کند

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های هشتم و نهم سوره “انسان” اظهار کرد: بیشتر بخش های سوره “انسان” در مقام بیان فضائل ائمه اطهار(ع) است.

وی به ترجمه آیه هشتم سوره انسان مبنی براینکه “و هم بر دوستی او (یعنی خدا) به فقیر و طفل یتیم و اسیر طعام می‌دهند” اشاره کرد و افزود: ویژگی ابرار برای همه مومنان باز است اما عملی که امیر مومنان امام علی(ع) در آن روزگار انجام داد والا بود و مومنان نیز می توانند در آن مسیر قرار گیرند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در تمام جوامع بشری یتیم و فقیر وجود دارد، تصریح کرد: آنچه که انسان دوست دارد به دیگران می بخشد از ویژگی خداجویان و ابرار است و امیر مومنان امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) از این ویژگی برخوردار بودند.

آیت الله فلاحتی به ترجمه آیه نهم سوره انسان مبنی براینکه “ما فقط برای رضای خدا به شما طعام می‌دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی هم نمی‌طلبیم” اشاره کرد و گفت: اخلاص چهارمین ویژگی ابرار و خداجویان است.

وی ادامه داد: مخلص کسی است که همه کارها را برای خدا انجام دهد و براین اساس عمل ائمه اطهار(ع) برای ما درس است زیرا اگر انسان به کسی کمک می کند باید تنها برای رضای خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خدای متعال دارای صفات “ذات” و “فعل” است، خاطرنشان کرد: علم، حیات و اراده از صفات ذات خدا محسوب می شود و روزی دهنده از صفات فعل خدای تبارک و تعالی است.

آیت الله فلاحتی، شکر را عبارت از اظهار نعمت با زبان، قلب و عمل عنوان کرد و یادآور شد: خدا وعده داده کسی که شاکر باشد نعمت او را زیاد کند.

وی با اشاره به اینکه انسان دارای کرامت نفس است، اظهار کرد: اگر آبروی انسان برود بسیار سخت است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.