×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در دیدار مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:زیرساخت های قوانین در راستای حمایت از کارگر و تولید قوی نیست/ همسان سازی حقوق از دردهای بازنشستگان است/ ضرورت تقویت بنگاه های کوچک و زودبازده

 به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و تعدادی از نمایندگان تشکل های کارفرمایی و کارگری گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته کارگر اظهار کرد: امسال را مقام معظم رهبری سال “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” نامگذاری فرمودند و تمام فعالیت ها باید در این عرصه برنامه ریزی شود.

وی، بیشترین آسیب ها در عرصه تولید را در نظام بروکراسی و پیچ و خم اداری عنوان کرد و افزود: کشور درباره سرمایه، کار و منابع انسانی مشکلی ندارد اما هنوز زیرساخت های قوانین در راستای حمایت از کارگر و تولید قوی نیست.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم در عرصه حمایت از کار، تولید و رفع موانع در کشور بسیار ضعیف بوده و هست، تصریح کرد: بعضی از قوانین مربوط به سال های دور بوده و براین اساس می طلبد نشست های مدیران مربوطه با تشکل های کارگری و کارفرمایی در راستای برطرف کردن مشکلات به صورت فصلی برگزار شد.

آیت الله فلاحتی، همسان سازی حقوق را از دردهای بازنشستگان دانست و بیان کرد: اگر یکسان سازی انجام شود می تواند تا حدی دردها را کاهش دهد و این مهم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تقویت بنگاه های کوچک و زودبازده تاکید کرد و یادآور شد: آسیب بنگاه های کوچک تولیدی کمتر از دیگر واحدها است.

وی با اشاره به اینکه اولویت برنامه ریزی ها باید در راستای تولید و توجه به قشر کارگر باشد، خاطرنشان کرد: واردات بی رویه و کاغذبازی اداری از موانع تولید است.

۳۵۴ میلیارد تومان برای تثبیت اشتغال گیلان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در دیدار مذکور به معرفی ۲۶ هزار نفر کارگر به بیمه بیکاری به دلیل شیوع بیماری کرونا سال گذشته در این استان اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۹ در حمایت از واحدهای تولیدی مبلغ ۳۵۴ میلیارد تومان برای تثبیت اشتغال موجود تسهیلات پرداخت شد و رتبه نخست کشوری را کسب کردیم.

عباس علیزاده، تعهد اشتغال گیلان در سال ۱۳۹۹ را ۱۵ هزار و ۶۰۰ شغل عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۲۰ هزار و ۳۲۹ نفر اشتغال در استان ایجاد و در سامانه ثبت شده است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.