×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فرماندار شهرستان رشت:فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی‌ها با جدیت اجرا شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت، با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین اولویت بشر سلامت جامعه است، اظهار کرد: کرونا نشان داد که شرایط سخت تری هم وجود دارد و خصوصا با شیوع انگلیسی کشور در وضعیت حادی قرار گرفت.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه در آخرین آمار ۴۵۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون متاسفانه حدود ۷۰ هزار نفر در کشور بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند که قطعا با ادامه عادی انگاری ها سلامت تمام مردم تهدید می شود، اگر واقعا دستورالعمل ها و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، حتی یک مغاره هم تعطیل نمی شود.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: وقتی پروتکل های بهداشتی در برخی مغازه ها رعایت نمی شود، مجبوریم برای حفظ سلامت جامعه از قوه قهریه استفاده کنیم، لذا رعایت پروتکل ها بسیار بسیار مهم است.

وی گفت: آمارها نشان می دهد که استان گیلان در شیوع ابتلا و بستری شدگان در حال حرکت در جهت سراشیبی است که نباید این موضوع باعث ترویج عادی انگاری شود زیرا کرونا روز به روز هوشمندانه تر عمل می کند و با توجه به بستر و شرایط همه گیری آن کم یا زیاد می شود.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مبتلایان را بعد از تعطیلات ۱۳ بدر شاهد بودیم؛ باید به جای اینکه برای اصناف سخت بگیریم بهتر است پروتکل ها را رعایت و فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کنیم.

فرماندار رشت ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه و کنترل کرونا، بحث وارد به بازار و کنترل برعهده صمت و اصناف است که باید با ترکیبی که مشخص شده، در راستای رصد بازار اقدام کنند.

رییس ستاد کرونای شهرستان رشت بیان کرد: باتوجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم و زمان افطار با شلوغی نانوایی ها مواجه هستیم باید تدابیری اندیشیده شود تا شرایط به گونه ای باشد که فاصله گذاری اجتماعی در نانوایی ها رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک ها هم موظفند که مصوبات ستاد کرونا را در همه موارد خصوصا شیفت بندی ها رعایت کنند.

فرماندار رشت افزود: درست است که شرایط سخت تر شده اما دستورالعمل ها برای ما مشخص کرده که در اماکن عمومی، تفرجگاه ها و پارکها در شرایط کرونایی باید تعطیل شوند.

وی اضافه کرد: شرایط از حالت عادی خارج شده و کنترل وضعیت موجود تنها با همکاری و تعامل مردم محقق می شود.

فتح اللهی تصریح کرد: تاکسیرانی هم موظف است در شرایط قرمز کرونایی نسبت به رعایت دستورالعمل ها توجه داشته باشد. سالنهای ورزشی هم تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

فرماندار رشت بیان کرد: این ویروس تاکنون هزاران بار جهش یافته، واکسن هم براساس شرایط موجود تست و امتحان شده که در آینده نمیتوان پیش بینی کرد که این واکسن جوابگوی جهش های آتی خواهد بود لذا مهمترین  رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی گفت: باید عادی انگاری را کنار گذاشته و با جدیت مقابله کرد این ویروس غنی و فقیر، پیر و جوان ندارد با هر سهل الانگاری عواقب جبران ناپذیری در انتظارمان خواهد بود.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم مجدد به روزهای خوش بدون کرونا برگردیم باید با دقت و حساسیت پروتکل ها را رعایت کنیم، اگر جامعه به سمت رعایت اجتماعی نرود یقینا با دستور یا پلمب کردن هم اتفاقی نمی افتد.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه در پویا کردن جامعه و اطلاع رسانی و آگاهی دادن به افراد تشکر و قدردانی میکنم، عملکرد شما تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد زیرا باعث بیداری اجتماعی می‌شود./ایسنا

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.