×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز چهاردهم ماه مبارک رمضان:انسان خداباور به وجود روز حساب و مواخذه یقین دارد/ دعا انسان را نسبت به گناه واکسینه می کند/ شکرگزاری موجب زیادی نعمت می شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های دهم، یازدهم و دوازدهم سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در آیه دهم این سوره می فرماید “ما از (قهر) پروردگار خود به روزی که (از رنج و سختی آن رخسار خلق) در هم و غمگین است می‌ترسیم”.
وی، خوف بندگان از خدای متعال را به دلیل تعیین عذاب برای گناهکاران در قیامت عنوان کرد و افزود: انسانی که خدا و کتاب او را باور دارد به طور قطع به یقین رسیده حساب و مواخذه ای در کار است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از مباحث اخلاقی وجود خوف و رجا است، تصریح کرد: در تربیت های دینی و اخلاقی انسان باید بین خوف و رجا باشد زیرا وجود این دو با هم موجب رشد انسان می شود.
آیت الله فلاحتی به ترجمه آیه یازدهم سوره انسان مبنی براینکه “خدا هم از شر و فتنه آن روز آنان را محفوظ داشت و به آنها روی خندان و دل شادمان عطا نمود” اشاره کرد و گفت: مومنان به دلیل اینکه به خدا و قیامت ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند خداوند آنها را از بدی و شر آن روز نگه می دارد.
وی با اشاره به اینکه تبعیت نکردن بشریت از انبیا گناه بزرگ محسوب می شود، بیان کرد: ناشکری بزرگ ترین گناه است و شکرگزاری موجب زیادی نعمت می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ترجمه آیه دوازدهم سوره انسان مبنی براینکه “و پاداش آن صبر کامل بر ایثارشان باغ بهشت و لباس حریر بهشتی لطف فرمود” اشاره کرد و یادآور شد: خدای متعال به دلیل تحمل انسان بر معصیت در این دنیا، نعمت هایی را در آن عالم به او می دهد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نماز و دعا انسان را از گناه باز می دارد، خاطرنشان کرد: ذکر و دعا انسان را نسبت به گناهان واکسینه می کند./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.