×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در محفل انس با قرآن مصلای رشت:امام حسن مجتبی(ع) در سایه صلح توانست جبهه نفاق را به مردم بشناساند/ صلح امام حسن(ع) بسترساز حادثه بزرگ کربلا بود/ انسان عاقل و آگاه مبهوت شرایط نمی شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در محفل انس با قرآن که در مصلای امام خمینی رشت(ره) برگزار شد با تبریک و تهنیت سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) سبط اکبر پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار کرد: اهل بیت(ع) صاحبان عقل، بصیرت و هوشیاری هستند.

وی، همه ائمه طاهرین(ع) را صاحبان عقل، بصیرت و هوشمندی عنوان کرد و افزود: انسان پیرو اهل بیت(ع) باید اینگونه باشد زیرا انسان ها در فضای غبارآلود مسیر را گم می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عقل انسان را به طرف عمل خوب هدایت و از کار بد نهی می کند، تصریح کرد: ائمه(ع) در هر دوره توانستند دین را از انحراف های درونی و بیرونی حفظ کنند.

آیت الله فلاحتی به صلح قهرمانانه امام حسن(مجتبی) اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) صلح با معاویه را از موضع عزت و قدرت پذیرفت البته برای امام(ع) سخت بود با معاویه ای که زندگی پر از شرک و کفر داشت، صلح کند.

وی با اشاره به اینکه سه عامل موجب شد امام حسن مجتبی(ع) صلح قهرمانانه را بپذیرد، بیان کرد: خستگی مردم از کشمکش های سیاسی اصحاب زر، زور و قدرت پس از رحلت پیامبر(ص) نخستین عامل صلح امام حسن(ع) با معاویه بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، کاهش وجود خواص در جامعه را دومین عامل صلح امام حسن مجتبی(ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) بیشتر خواص به بیراهه رفتند و تعداد خواص با بصیرت اندک بود.

آیت الله فلاحتی به حضور برخی افراد از ابتدای نهضت اسلامی در کنار امام(ره) اشاره کرد و یادآور شد: عده ای که از ابتدا همراه امام(ره) بودند در طول انقلاب اسلامی جا زدند و به دلیل قدرت طلبی، جاه طلبی و فرصت طلبی جزو خائنان نظام اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه فتنه سال ۱۳۸۸ به فرموده مقام معظم رهبری خط قرمز ما است، اظهار کرد: برپا کنندگان فتنه ۸۸ باید در پیشگاه خدا در قیامت پاسخگو باشند.

امام جمعه رشت، نبود شرایط برای تربیت انسان های صالح را سومین عامل صلح قهرمانانه امام حسن مجتبی(ع) با معاویه عنوان کرد و افزود: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) شرایط اقتضا نکرد تا امیر مومنان امام علی(ع) بتواند انسان های در تراز دین تربیت کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نبرد با جبهه کفر به مراتب آسان تر از جنگ با جبهه نفاق است، بیان کرد: جنگ با جبهه نفاق بسیار سخت است و امام حسن مجتبی(ع) در سایه صلح توانست جبهه نفاق را به مردم بشناساند.

وی، عقل، بصیرت و هوشیاری را سبب آگاهی انسان دانست و تصریح کرد: انسان عاقل و آگاه به زمان مبهوت شرایط نمی شود و می تواند عاقلانه تصمیم بگیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه صلح قهرمانانه امام حسن مجتبی(ع) معاویه را بیچاره کرد، گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) بستر حادثه بزرگ کربلا را فراهم آورد و درخت تنومند اسلام را آبیاری کرد./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.