×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رفع مشکل رانندگان استیجاری شهرداری رشت/درگیری لفظی عضو شورا با شهردار

به گزارش گیلان خواست از رشت،رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در یک‌صد و نود و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و نهم اردیبهشت مصادف با روز ملی شوراها اظهار کرد: شوراها یک اصل مغفول مانده در قانون اساسی بود که به مرحله اجرا درآمد و شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور است

احمد رمضانپور با گرامی داشت یازدهم اردیبهشت مصادف با روز کار و کارگر افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر و با کوچک‌تر شدن دولت و عملکرد و مدیریت ناصحیح موجب شد تا به شغل‌های پایدار ضربه‌های مهلکی وارد شود و جمعیت کارگری بسیار تقلیل پیدا کند

پاسخ‌های شهردار رشت قانع‌کننده نبود
عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امیدوارم پیرامون اختیارات شوراها تصمیمات خوبی گرفته شود، اظهار کرد: بسیاری از مصوبات و الزاماتی که شورا برای شهردار رشت تعیین کرده است اجرایی نشده و از پاسخ‌های شهردار رشت دراین‌باره قانع نشده‌ام.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه در صورت قانع نشدن از صحبت‌های شهردار رشت، روند قانونی را به‌عنوان عضو شورا طی می‌کنم، افزود: بحث راستی آزمایی باید انجام شود و شهردار رشت در شرایطی که مدعی هماهنگی با شورا  است،  عملکرد دیگری  مشاهده می‌شود که قابل‌پذیرش نیست.

وی با تأکید بر اینکه شهردار رشت باید هر دو هفته یک‌بار به‌منظور پاسخگویی در صحن شورا حضور پیدا کند، تصریح کرد: با توجه به تذکراتی که به شهردار رشت داده شد همچنان شاهد کنار گذاشتن نیروهایی که سرمایه‌های شهر رشت محسوب می‌شوند هستیم و در مقابل برخی از نیروها برای خودشان بدون ضوابط رفت‌وآمد می‌کنند.

 حاجی پور با اشاره به اینکه شهردار رشت برای تشکیل سهامی به‌منظور تعیین تکلیف نیروهای شرکتی باید چاره‌اندیشی کند، گفت: در غیر این صورت باید همچنان شاهد تضعیف حقوق کارگران باشیم.

وی با انتقاد از وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری رشت افزود: رانندگان فاقد بیمه هستند و باید مشکل رانندگان استیجاری برطرف شود.

حاجی پور با بیان اینکه حدود هشت ماه پیش شرکتی به نام فناوا در حوزه پسماند قراردادی با شهرداری رشت منعقد کرده، تصریح کرد: قرار بود این شرکت خدماتی در قالب کیف پول و غیره با جذب ۲۰۰ نفر از جوانان بومی این شهر ارائه کند، اما تاکنون اقدام مثبتی مشاهده نشده است و باید شرکت مذکور به تعهداتش عمل کند.

نیروهای شورا، پرسنل شهرداری رشت هستند
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تذکر به شهردار رشت اظهار کرد: تاکنون شیوه‌نامه صدور پروانه املاک نسقی به نتیجه نرسیده است و درباره وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری نیز گویا از ابتدای اردیبهشت‌ماه با آنان مجدداً قرارداد منعقد می‌شود.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه گویا طی یک سال اخیر به‌واسطه ماسک زدن، برخی از سیاسیون چهره‌های ما را فراموش کرده‌اند، افزود: نامه‌ای را سازمان بازرسی در سنوات گذشته مطرح کرده بودند که در مقطعی پاسخ‌داده‌شده و در مقطعی نیز به هیئت حل اختلافات ارجاع شده و اینکه می‌گویند چارت شورا و تعداد پرسنلی که در شورا مشغول فعالیت هستند مازاد است، صحیح نیست و این پرسنل تمامی کارکنان شهرداری رشت هستند.

وی با تأکید بر اینکه حق مسؤولیت برخی از مدیران شورا و غیره چون نیروهای شهرداری رشت هستند حق مسؤولیت می‌گیرند، گفت: این افراد نیروهای شهرداری هستند و حق مسؤولیت نیز توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

احمد رمضانپور رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با مخاطب قرار دادن شهردار رشت پیرامون تعیین تکلیف رانندگان استیجاری شهرداری رشت اظهار کرد: در جلسات پیشین نیز دراین‌باره با شهردار صحبت‌هایی انجام شد و قرار شد به مدت سه ماه مجدداً با این افراد قرارداد منعقد شود و پس‌ازآن راهکاری توسط شهردار رشت ارائه شود.

درگیری لفظی عضو شورا و شهردار رشت

شهردار رشت نیز با حضور در این جلسه با اشاره به مشکلات پیرامون نیروهای شرکتی اظهار کرد: نباید در این حوزه هیجان بر منطق استوار شود و طی چند وقت اخیر، شهرداری رشت اقداماتی انجام داده که از آن جمله می‌توانیم به بازگشایی میدان قند و شکر اشاره کرد.

سید محمد احمدی با بیان اینکه با بازگشایی این مسیر بخشی از ترافیک شهر کنترل می‌شود، افزود: قصد داریم طی هفته آینده پیرامون زمین‌های مسکن مهر، دادخواستی مبنی بر الزام بر تنظیم سند توسط مسکن و شهرسازی آماده کنیم و این مشکل نیز برطرف شود.

وی به وجود ساختمانی در میدان امام حسین (ع) رشت اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت در آن مسیر چندین باب مغازه نیز در اختیار دارد و در تلاشیم پس از تعاملات لازم، نسبت به تکمیل ساختمان و پرداخت هزینه‌های پیمانکاری اقدام کنیم.

شهردار رشت با اشاره به پروژه هشت دی بیان کرد: پروژه هشت دی عقب نیست و تا پایان تیرماه از این بابت قرارداد داریم و در تلاشیم تا در روز عید فطر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

احمدی به پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت اشاره کرد و گفت: با پیمانکار این پروژه نیز به‌زودی نشستی برگزار کرده‌ایم و منطقه چهار و سه رشت به‌واسطه اینکه از محلات کم برخوردار هستند حضور فعال‌تری داریم و به‌زودی چندین المان جدید نیز در رشت احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه درباره وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری رشت برخی به دنبال منافع شخصی بودند، تصریح کرد: شورا و شهرداری رشت دراین‌باره مقصر نیست و برخی نیز علیه شهرداری رشت شکایت کردند که اخلاقی نیست و مغلوب نیز شده‌اند و به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که رضایت بدهید و پس از رضایت مجدداً با شما قرارداد منعقد می‌کنیم که این تعداد نپذیرفتند و به همین علت، دیگر با این تعداد که شکایت کرده‌اند قرارداد منعقد نمی‌کنیم.

پس از صحبت‌های شهردار رشت پیرامون وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری، اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت با مخاطب قرار دادن سید محمد احمدی شهردار رشت اظهار کرد: باید وضعیت رانندگان شهرداری رشت تعیین تکلیف شود.

سید محمد احمدی شهردار رشت در پاسخ به اسماعیل حاجی پور عضو شورا اظهار کرد: بنده پیش از سال جدید اعلام کردم که رانندگان نباید تا تعیین تکلیف، فعالیت کنند و اگر راننده‌ای با عضو شورا مشغول فعالیت است باید این مطلب به اطلاع شهردار رشت به‌طور مکتوب رسانده شود.

پس از طرح این مباحث برای دقایقی مابین اسماعیل حاجی پور عضو شورا و سید محمد احمدی شهردار رشت درگیری لفظی ایجاد شد و صحن شورا برای دقایقی دچار بی‌نظمی شد که با وساطت رئیس و برخی از اعضای شورا این درگیری خاتمه یافت./فارس

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.