×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در دیدار شورای معاونان آموزش و پرورش گیلان به مناسبت هفته معلم:رفتار، کردار و گفتار معلم در دانش آموز تاثیرگذار است/ ویروس کرونا ظرفیت آموزش از راه دور را در عرصه تعلیم و تربیت ایجاد کرد/ معلمان شیوه های اصول زندگی را به دانش آموزان آموزش دهند

به گزارش گیلان خواست از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و شورای معاونان آموزش و پرورش استان به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم اظهار کرد: ایام شریف و نورانی هفته معلم را به همه معلمان، کسانی که در تربیت انسان نقش آفرینی دارند تربیت و تهنیت عرض می کنم.

وی به نامگذاری روز شهادت آیت الله مطهری به عنوان روز معلم اشاره کرد و افزود: این امر نشان می دهد میان حوزه های علمیه و آموزش و پرورش به ویژه پس از انقلاب اسلامی یک رابطه ناگسستنی بوده و هست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام(ره) فرمودند صد درصد آثار شهید مطهری بدون اشکال است، تصریح کرد: پس از گذشت سال ها نوشته های شهید مطهری همواره دارای نشاط علمی است.

آیت الله فلاحتی، قلم شهید مطهری را بسیار پر برکت، عمیق و روان خواند و بیان کرد: امروز جای شهید مطهری در جامعه خالی است و اگر کسی آثار ایشان را مطالعه کند تبدیل به دانشمند اسلامی می شود.

وی بر تبیین جایگاه معلم در جامعه تاکید کرد و گفت: معلمی به معنای انسان سازی است و براین اساس امروزه همه به این باور رسیدن نقش معلم در تربیت انسان بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نقش اساسی معلم در تربیت انسان، خاطرنشان کرد: جایگاه معلم بسیار برجسته و خجسته است و امام(ره) معلمی را شغل انبیا فرمودند.

آیت الله فلاحتی رفتار، کردار و گفتار معلم در دانش آموز را تاثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: در روایات داریم کسی که می خواهد معلم شود ابتدا باید خود را تربیت کند.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا آسیب های بسیاری به بخش های اقتصادی و تربیت بشر وارد کرده است، اظهار کرد: آموزش از راه دور در عرصه تعلیم و تربیت از ظرفیت های ایجاد شده در شیوع ویروس کرونا محسوب می شود.

امام جمعه رشت، ادامه روند قرنطینه انسانی را سبب مختل شدن بخش های مختلف جامعه عنوان کرد و افزود: باید به آغوش دین برگردیم و از برنامه های اسلام درباره بهداشت و سلامت جامعه استفاده کنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اخلاق و ابداع نوآوری ها در شیوه تربیت مهم است، تصریح کرد: معلمان باید شیوه های اصول زندگی را به جامعه آموزش دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، اقدام تربیتی بهداشتی را به اندازه کار تربیتی مهم دانست و بیان کرد: دستورالعمل های بهداشتی باید جدی گرفته شود ضمن اینکه با ابداع شیوه های جدید مردم را با روش های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا آشنا کنید.

وی با اشاره به اقدام های خوب انجام شده توسط معلمان در شبکه شاد، خاطرنشان کرد: معلمان در شبکه شاد فعال هستند البته حضور فیزیکی اثر بیشتری در مسائل تربیتی دارد.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال پرورش عبد صالح است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در دیدار مذکور به دوران سخت کرونایی در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: عدم حضور دانش آموز در مدرسه برای فعالان عرصه تعلیم و تربیت بسیار سخت است و هیچ روشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد.

محمد رحمتی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مد نظر مقام معظم رهبری، بیان کرد: آموزش و پرورش به دنبال پرورش عبد صالح است.

وی، هدف آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان صالح و مفید برای کشور دانست و تصریح کرد: این امر با بهره گیری از قابلیت های معنوی جامعه محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تجلیل از معلمان نمونه از برنامه های هفته معلم است، اظهار کرد: دیدار با معلمان پیشکسوت و خانواده شهدای معلم از دیگر برنامه های آموزش و پرورش گیلان همزمان با هفته معلم است./
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.