×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شب قدر هیئت کجا برم؟

به گزارش گیلان خواست از رشت،تمامی شب و ماه‌های سال دارای ارزش و فضیلت‌های فروانی است که بعضاً هرکدام از این روزها اعمال و فضیلت‌های خاص خود را دارد.

ولی یکی از پرفضیلت‌ترین شب‌ها در گردنه زمان لیالی قدر است، شبی که قرآن در آن نازل، گناهان بخشیده و تقدیر انسان در آن ماه رقم می‌خورد، شب قدر شبی است که از هزاران شب و روز برتر و بزرگ‌ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است لذا تمامی مؤمنان  باید تمام تلاش خود را کنند که لطف و بخشش بی‌انتهای پروردگار در این ماه شامل حالش شود.

شب‌های لیالی قدر به دلیل آمرزش گناهان، قلب رمضان، نزول قرآن و ملائکه، عرضه اعمال بر حجت خدا بهترین فرصت برای  شست‌وشوی آینه دل و جایگزین کردن خوبی جای بدی و زیبایی به‌جای زشتی است زیرا در این ماه و شب‌ها پاه‌های شیطان در غل و زنجیر بوده و برترین فرصت برای رهایی از آتش جهنم و رفتن به‌سوی بهشت است.

شب‌های لیالی قدر دارای اعمال مشترکی مثل انجام غسل، دو رکعت نماز که در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه توحید بخواند و بعد از فراغ هفتاد مرتبه اَستَغفُرِاللهَ وَ اَتوبُ اِلَیهِ، قرآن مجید را بگشاید و بگذارد در مقابل خود و بگوید: اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلِکَ بِکِتابِکَ المُنزَلِ وَ ما فیهِ اسمُکَ الاَکبَرُ و اَسماؤُکَ الحُسنی وَ یُخافُ وَ یُرجی اَن تَجعَلَنی مِن عُتَقائِکَ مِنَ النّار، مصحف شریف بر سر گرفتن، خواندن زیارت امام حسین (ع) و ۱۰۰ رکعت نماز و داشتن احیا است.

ولی شب ۱۹ ماه رمضان دارای اعمال جداگانه‌ای از جمله ۱۰۰ مرتبه اَستَغفُرِاللهَ رَبی وَاَتوبُ اِلَیه، صد مرتبه اَللّهُمَّ العَن قَتَلَهَ اَمیرَالمومنینَ، بخواند یا ذَالَّذی کانَ … و خواندن دعای اَللّهَمَّ اجعَل فیما تَقضی است.

بر اساس اعلام و ابلاغ ستاد ملی کرونا  برگزاری مراسم شب‌های احیا در شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی باید در فضای باز و آن‌هم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و در مدت‌زمان دو ساعت برگزارشده و همین مدت‌زمان دوساعته در شهرها با وضعیت زرد و آبی هم برقرار است.

به همین منظور مراسم‌ شب‌های قدر در شهرستان رشت و در مساجد و هیئت‌های مختلف این شهرستان برگزار و سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های مختلفی را برای این شب‌ها در نظر گرفته است.

گلزار شهدای رشت: 
شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفعتی/ مرثیه‌سرایی: کربلایی مجتبی رستمی، کربلایی مهدی مؤید_ ساعت: ۲۳

مهدیه رشت: 
از شنبه ۱۱ لغایت ۱۵ اردیبهشت به مدت پنج شب: حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی/ مرثیه‌سرایی: حاج محسن حامدیکربلایی سجاد قاسمی کربلایی مصطفی خوش خلقت_ ساعت ۲۳

هیئت ثارالله رشت: 
شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ادیب‌یزدی و با مدیحه‌سرایی حاج ابوذر بیوکافیساعت ۲۳ مکان: حرم حضرت فاطمه اخری (س)

دانشگاه آزاد اسلامی پل‌طالشان
شب‌های قدر: با سخنرانی آیت‌الله رمضانی (نماینده محترم مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری) و با همنوایی ذاکران اهل‌بیت (ع)_ ساعت ۲۳

مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت:
شب‌های قدر: با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختر دانش/ مدیحه‌سرایی سجاد قاسمی_ مجتبی رستمی_ محمدرضا رمضانپور_ محمدحسین احمدی_ ساعت ۲۳(به همراه دعای پرفیض جوشن کبیر)

حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌اشرف (ع)
شب‌های ۱۹۲۱ و ۲۳ رمضان: با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیزادهحجت‌الاسلام‌والمسلمین تسخیری/مدیحه‌سرایی حاج حسین نبویکربلایی رضا پالوایه و حاج اسماعیل سراجی ساعت ۲۲ (همراه با دعای جوشن‌کبیر)/فارس

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.