×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در مراسم گرامیداشت روز معلم و پس از ارتباط تصویری با رئیس جمهوری؛تجلیل استاندار گیلان از معلمان / ضرورت توجه به تربیت در کنار تعلیم دانش‌آموزان / ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در علم‌آموزی، مورد حمایت قرار گیرد / تبیین اهمیت تغییر سبک زندگی سازگار با کرونا توسط متولیان حوزه آموزش

به گزارش گیلان خواست از رشت،دکتر ارسلان زارع در مراسم گرامیداشت روز معلم پس از سخنان رئیس جمهوری که از طریق ارتباط تصویری با استان های سراسر کشور انجام شد؛ با آرزوی قبولی عبادات مومنان روزه دار و ضرورت بهره گیری از فیوضات شب های ارزشمند قدر افزود: روز و هفته معلم را به همه معلمان، فرهنگیان و فعالان حوزه آموزش که ایثارگرانه بار تعلیم فرزندان این مرز و بوم را بر دوش دارند، تبریک و تهنیت می‌گویم و یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می دارم.

وی با بیان اینکه نهاد مدرسه ازجمله نهادهای ارزشمند و مقدس است، گفت: بزرگترین معلمان تاریخ بشریت، پیامبران خدا و رسول گرامی اسلام(ص) هستند که موهبت معلمی را خداوند متعال به آنان اعطا کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره‌ به اینکه روز معلم را باید روز ستایش روشنایی، شکوفایی و دانایی دانست، اظهار داشت: بی‌تردید موفقیت نسل‌های امروز و آینده ، در گرو اهتمام و تلاش خستگی‌ناپذیر آموزگارانی است که با ایثار برای انتقال علم و دانش؛ زمینه آموزش و پرورش نونهالان، نوجوانان و جوانان این سرزمین را فراهم آورده و می‌آورند.

رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان قدرشناسی دوچندان از کوشش معلمان بویژه طی افزون بر یک سال اخیر را مورد تأکید قرار داد و گفت: فداکاری آنان در علم‌آموزی به دانش‌آموزان در شرایط دشوار کرونایی، در تاریخ ماندگار خواهد بود.

استاندار گیلان ادامه داد: فرآیند آموزش که طی این مدت از طریق فضای مجازی و سامانه شاد انجام شد؛ پهنه ای از تفکر را پیش‌روی معلمان و اولیاء مدرسه گشود تا برای کسب مهارت های بیشتر علم آموزی در این عرصه، به خلاقیت‌هایی روی آورند که حقیقتاً ستودنی است.

وی به ایجاد نقش های جدیدی برای دانش‌آموزان، معلمان و اولیا در مدارس مجازی به واسطه تعطیلی مدارس و کلاس های فیزیکی ناشی از شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: این مهم در کنار فداکاری‌های معلمان در صحنه‌های مختلفی که مانع از توقف در آموزش دانش‌آموزان بوده، هندسه ای از ارتباط بین معلم و دانش آموز ایجاد کرده که باید آن را تقویت کنیم و اجازه ندهیم، نبود کلاس های درس و حضور فیزیکی معلمان، خللی در این نظام ارتباطی ایجاد کند.

دکتر زارع با تأکید بر اینکه معلم باید مربی هم باشد ، گفت: برای مؤلفه تربیت به عنوان یک فرآیند اجتماعی که اهمیت آن کمتر از تعلیم نیست، باید ارزشی والا قائل باشیم و نسبت به آن غفلت نورزیم.

وی همچنین بر ضرورت مجهز شدن معلمان و دانش آموزان به مهارت‌های نوظهور استفاده صحیح از فضای مجازی و بهره گیری شایسته از ظرفیت‌های نهفته در آن تأکید کرد و افزود: ظهور کرونا در کنار تحمیل دشواری‌ها و کاستی‌هایی در نظام آموزشی ، ما را ناگزیر از ورود به فضای جدید و خلق فرصت‌هایی کرد که در سازوکارهای معمول، قادر به ایجاد آنها نبودیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: ارائه ایده‌های خلاقانه و نو در حوزه آموزش، توزیع فرصت‌های برابر برای دسترسی به آموزش با کیفیت و مشارکت‌جویی خانواده‌ها در پیشرفت تحصیلی فرزندان‌ ازجمله فرصت های بوجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: برقراری پیوند بین نظام آموزشی و دنیای فناوری، شکل گیری حس مسئولیت پذیری همگانی و آشکار شدن بیش از پیش ارزش‌های مدرسه برای خانواده ها و جامعه، از مواردی‌ست که پس از کرونا، در نظام آموزشی نمایان شد.

استاندار گیلان افزود: باید خانواده ها نیز در مقطع کنونی، با تغییر سبک و اولویت های زندگی؛ برای رشد ذهنی، اجتماعی و ارتباط سالم فرزندان خود اهتمام ورزند و نهاد مدرسه برای تعیین این برنامه ریزی ها نزد خانواده ها می تواند نقش‌آفرین باشد.

در پایان این جلسه؛ شش نفر از معلمان برگزیده استان با اهداء لوح توسط استاندار گیلان، تجلیل شدند/استانداری گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.