×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در جلسه تمهید مقدمات آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه گیلان:ضرورت تربیت طلاب فاضل برای پاسخگویی به شبهات/ جهانی اندیشیدن ویژگی طلاب امروز حوزه های علمیه است/ حضور طلبه های خوش استعداد موجب بالندگی حوزه های علمیه می شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تمهید مقدمات آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان با تسلیت ایام شهادت امیر مومنان امام علی علیه السلام و تبریک فرا رسیدن هفته معلم اظهار کرد: طلبه ها در پنج عرصه وارد حوزه های علمیه می شوند.

وی، ورود طلبه ها به عرصه های علم، تقوا و اخلاق به حوزه های علمیه را از گذشته عنوان کرد و افزود: در چهار دهه گذشته دو عرصه مدیریت و جهانی شدن به حوزه های علمیه اضافه شده است زیرا امروزه حوزه های علمیه جهانی فکر می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حوزه های علمیه با تربیت طلبه های فاضل باید بتوانند نیاز مبرم جامعه را پاسخگو باشند، تصریح کرد: عالم دین باید شناخت به زمان خود داشته باشد.

آیت الله فلاحتی، وجود یکسری قوانین را مربوط به بعضی شرایط زمانی خواند و بیان کرد: طلبه امروز دیگر نمی تواند اقلیمی، منطقه ای و جغرافیایی محدود فکر کند زیرا مطالب او را در تمام دنیا می خوانند.

وی، جامعه را نیازمند طلاب و عالمان دین عنوان کرد و گفت: هنوز برخی مسئولان وجود طلاب فاضل در جامعه را جدی نگرفتند و در این راستا آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و اوقاف تاثیرگذار هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه روحانی که با متانت در جامعه تبلیغ دین می کند موجب جذب جوانان به حوزه های علمیه می شود، خاطرنشان کرد: حضور طلبه های خوش استعداد موجب بالندگی حوزه های علمیه می شود.

آیت الله فلاحتی، دانش فقه را سخت ترین علوم عالم ذکر کرد و یادآور شد: شیوه ای باید اتخاذ شود تا طلبه های جوان بتوانند پاسخگوی شبهات جامعه باشند.

وی با تاکید بر تربیت طلبه های در تراز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زندگی بعضی از عالمان دین حتی برای طلبه ها نیز دارای جذابیت است و در این راستا گاهی مواقع رفتار و گفتار عالم می تواند در طلبه تاثیرگذار باشد.

مهلت ثبت نام برای ورود به حوزه های علمیه پایان اردیبهشت ماه جاری است

مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور وجود طلبه های فاضل را سبب بالندگی حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: زمانی جامعه به پویایی می رسد که طلبه های فاضل و دانشمند در تمام عرصه ها داشته باشیم.

حجت الاسلام قاسم علیپور با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه از ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۹، بیان کرد: مهلت ثبت نام برای ورود به حوزه های علمیه تا پایان اردیبهشت ماه جاری است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.