×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز نوزدهم ماه مبارک رمضان:مومن با دانستن نعمت های خدا در قیامت، راغب به بندگی می شود/ علم و ایمان به تنهایی برای باور قیامت کافی نیست بلکه انسان باید تقوا داشته باشد

 به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۱۹ این سوره می فرماید”و دور آن بهشتیان پسرانی زیبا که تا ابد نوجوانند و خوش سیما به خدمت می‌گردند که در آنها چو بنگری (از فرط صفا) گمان بری که لؤلؤ منثورند”.

وی ادامه داد: هفتمین نعمتی که خداوند به بندگان صالح خود عنایت فرموده اینکه هر امری موجب شود بندگان در قیامت از آن مسرور شوند، خدای متعال در آخرت فراهم و آماده کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مومن باید بداند خدای متعال در مقابل عمل او چه نعمت هایی عنایت فرموده است، تصریح کرد: وقتی مومن ببیند خدای متعال در مقابل بندگی چه نعمت هایی به او عطا کرده، به بندگی علاقمند و شائق می شود.

آیت الله فلاحتی به ترجمه آیه ۲۰ سوره انسان مبنی براینکه “و چون آن جایگاه نیکو را مشاهده کنی عالمی پر نعمت و کشوری بی نهایت بزرگ خواهی یافت” اشاره کرد و گفت: خداوند از قیامت به ملک کبیر تعبیر فرموده است.

وی با اشاره به اینکه انسان مومن نزد خدا بسیار ارزشمند است، بیان کرد: خدای متعالل حرمت مومن را نگه می دارد و هزاران فرشته از هزار بر مومن در بهشت وارد می شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، تقوا را سبب باور قیامت توسط مومن دانست و خاطرنشان کرد: علم و ایمان به تنهایی برای باور قیامت کافی نیست بلکه انسان باید تقوا داشته باشد زیرا آنچه موجب می شود حقایق را درک کرده و گناه نکنیم، تقوا است.

آیت الله فلاحتی به نعمت هشتم خدای متعال به انسان های صالح در آیه ۲۱ سوره انسان مبنی براینکه “بر بالای بهشتیان، لطیف دیبای سبز و حریر ستبر است و بر دستهاشان دستبند نقره خام، و خدایشان شرابی پاک (و گوارا از کوثر عنایت) بنوشاند” اشاره کرد و یادآور شد: شراب بهشتی قلب انسان را از حسد پاک می کند و این شربت طاهر و مطهر است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.