×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن بیستم ماه مبارک رمضان:امام علی علیه السلام واسطه فیض در عالم هستی بود/ ذکر در ماه رمضان موجب توجه خدا به انسان می شود/ دعا زندگی انسان را معنوی می کند

 به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه ۲۲ سوره “انسان” با تسلیت ایام شهادت امیر مومنان امام علی(ع) اظهار کرد: علی علیه السلام واسطه فیض در عالم بود و براین اساس کل عالم هستی در این ایام عزادار است.

وی، امام علی علیه السلام را انسان الهی عنوان کرد و افزود: امروز عزا و مصیبت بزرگ است که با شهادت امیر مومنان امام علی(ع) به عالم هستی وارد شده است.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به ترجمه آیه ۲۲ سوره انسان اظهار کرد: “این بهشت به حقیقت پاداش (اعمال) شماست و سعی و اشتیاقتان (در راه طاعت حق) مشکور و مقبول است”.

آیت الله فلاحتی به بیان هشت نعمت خدا برای ابرار در سوره انسان اشاره کرد و گفت: سوره انسان درباره فضیلت اهل بیت(ع) و جایگاه امام علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها که نزد خدای متعال دارند، سخن می گوید.

وی با اشاره به انفاق، مواسات و ایثار، بیان کرد: ایثار و از خودگذشتگی مقام بالایی است که نصیب هر کسی نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، آیه ۲۲ سوره انسان را خطاب به اهل بهشت دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ ترین نعمت خدا به انسان در بهشت این است که او را مورد خطاب قرار می دهد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بهترین لحظه انسان زمان سخن گفتن با خدا است، اظهار کرد: ذکر در ماه رمضان موجب توجه و عنایات خدای متعال به انسان می شود.
وی، ذکر را سرود هستی بیان کرد و افزود: ذکر زندگی انسان را معنوی می کند و موجب می شود شیطان به دنبال انسان نیاید./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.