×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در جلسه شورای ستاد زکات گیلان:ضرورت ترویج فرهنگ زکات مستحبی در جامعه/ مردمی که خدمت رسانی به همنوع را شعار خود قرار می دهند، تشویق کنید/ گزارش دهی زکات ارتقای معنوی گیلان را نشان می دهد

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در نخستین جلسه شورای ستاد زکات استان در سال ۱۴۰۰ با تسلیت ایام شهادت امیر مومنان امام علی علیه السلام اظهار کرد: از تمام کسانی که در جمع آوری زکات به ویژه زکات مستحبی و کمک به نیازمندان در گیلان تلاش می کنند، قدردانی می کنم.

وی، زکات را در ۹ محصول گندم، جو، کشمش، خرما، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره عنوان کرد و افزود: زکات در لغت به معنای رشد و نمو بوده و در اصطلاح فقهی قدر مخرج از مال است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه می شود همه مردم را تاکید به زکات مستحبی کرد، گفت: اگر کسی زکات مستحبی دهد خدا به او توجه خواهد کرد.

آیت الله فلاحتی به کمک های مردم گیلان در دوران دفاع مقدس به جبهه های جنگ اشاره کرد و یادآور شد: مردمی که خدمت رسانی به همنوع را شعار خود قرار می دهند، تشویق کنید.

وی با اشاره به اینکه گزارش دهی زکات توسط دستگاه های مختلف ارتقای معنوی گیلان را نشان می دهد، بیان کرد: تولید مستند و کلیپ در راستای جمع آوری زکات از صدا و سیما تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار بهره گیری از روحانیون در جمع آوری زکات شد و تصریح کرد: مردم به روحانیون اعتماد دارند و در کمک به همنوعان همکاری و مشارکت می کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مواسات در کمک به نیازمندان اثرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: جلوی بسیاری از آسیب هایی که می توانست گریبانگیر جامعه شود با مواسات و کمک مومنانه گرفته شد.

وی، هنر انقلاب اسلامی را نگه داشتن مردم در صراط مستقیم عنوان کرد و افزود: درایت مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه سبب شکست استکبار شده است.

رئیس شورای ستاد زکات گیلان با اشاره به جمع آوری زکات فطره توسط موسسه های خیریه، اظهار کرد: رعایت حجاب توسط بانوان مستقر در صندوق ها حائز اهمیت است.

توزیع ۱۱ میلیارد تومان و ۷۰۰ میلیون تومان غذای گرم و سبد معیشتی در گیلان

دبیر شورای ستاد زکات گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: ماه مبارک رمضان جاری در قالب مواسات و کمک مومنانه ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غذای گرم، سبد معیشتی و افطاری ساده توسط کمیته امداد و سپاه در استان توزیع شده است.

عباس اهرابی به فعالیت شورای ستاد زکات در یک هزار و ۵۰۰ روستای گیلان اشاره کرد و افزود: پایگاه های مقاومت بسیج در جمع آوری زکات می توانند اثرگذار باشند.
وی با اشاره به جمع آوری ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات سال ۱۳۹۹ در گیلان، بیان کرد: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان زکات مستحبی در استان جمع آوری شده است.
مدیرکل کمیته امداد گیلان، تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل و آزادی زندانیان را از موارد هزینه زکات ذکر کرد و یادآور شد: امسال پیش بینی می شود ۳۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شود.
توزیع ۴۳ هزار بسته معیشتی همزمان با روز قدس در گیلان
فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه ماه مبارک رمضان جاری ۴۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در استان توزیع کردیم، اظهار کرد: همزمان با روز قدس تعداد ۴۳ هزار بسته معیشتی در قالب مواسات و کمک مومنانه در استان توزیع می شود.
سردار محمد عبدالله پور، مواسات را ارمغان آورنده آرامش در جامعه دانست و تصریح کرد: مواسات نرم افزار مبتکرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، در گیلان نهادینه شده است/روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.