×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث بیش از ۲۰۰۰ هزار مسکن محرومین در گیلان

به گزارش گیلان خواست از رشت،احمد ابراهیمی ظهر امروز در مراسم رزمایش سراسری مواسات و توزیع ۴۳ هزار بسته معیشتی در ماه رمضان در استادیوم ورزشی شهید عضدی رشت، با تبریک فرارسیدن روز بسیج سازندگی اظهار کرد: ۲۰ سال از تأسیس سازمان بسیج سازندگی گذشته و این نهاد هدفش خدمت به مردم و محرومین در سطح کشور بوده و در این ۲۰ سال خدمات بسیار زیادی توسط افراد جهادگر به مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی گیلان در طول یک سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳۰ دهنه پل روستایی احداث و تعمیر و همچنین ۲۸ جاده روستایی توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان بازسازی‌شده و این روند در طول سال ۱۴۰۰ هم ادامه خواهد یافت‌.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اهتمام بسیج و سپاه در تأمین جهیزیه برای زوج‌های جوان افزود: از سال گذشته و با شیوع موج کرونا در کشور زوج‌های جوان بعضاً برای تأمین جهیزیه با مشکل مواجه شده و در همین راستا ۳۰۰ سری جهیزیه در بین زوج‌های گیلانی توزیع شده است

ابراهیمی یکی از اهداف بسیج سازندگی در کشور را احداث مسکن محرومین و مددجو دانست و بیان کرد: با تلاش مهندسین و جهادگران بسیج سازندگی ۷۹۳ واحد مسکن مددجو و همچنین در سه سال گذشته دو هزار واحد مسکونی در نقاط دورافتاده و روستایی احداث و ۲۵۰ واحد مسکونی مرمت شده‌اند‌.

وی با اذعان به آتش به اختیار و قانون‌مدار بودن گروه‌های جهادی در گیلان تصریح کرد: گروه‌های جهادی در استان هم آتش به اختیار بوده و قانون‌مدار به‌طوری‌که در هنگام بحران به‌طور خودجوش در مناطق حضور پیداکرده و به‌طور قانون‌مدار در سامانه فعالیت خود را ثبت می‌‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان فعالیت این نهاد را فقط مختص گیلان ندانست و گفت: بسیج سازندگی سپاه قدس در سیل مازندران و گلستان  ۲۱۰ واحد مسکن را تعمیر و ۸۷ واحد را از صفر ساخته و با لوازم منزل به مردم تحویل داده است.

ابراهیمی از فعالیت سه‌هزار گروه جهادی در گیلان خبر داد و افزود: در گیلان ۱۵ هزار جهادگر در قالب سه‌هزار گروه جهادی فعالیت داشته و آماده خدمات‌رسانی در کل کشور به مردم هستند.

وی با اشاره به توزیع ۳۳۶ هزار بسته معیشتی در قرارگاه مواسات گیلان بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۳۷ میلیارد تومان بسته معیشتی به مردم گیلان و در بین نیازمندان توزیع شده است.

به مناسبت روز جهانی قدس امروز پنج هزار بسته معیشتی در راستای توزیع ۴۴ هزار بسته در ماه رمضان در بین نیازمندان گیلانی توزیع شد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.