×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان:سیره و سنت همه پدیده های نظام هستی تسبیح و ذکر پروردگار است/ اگر انسان در دنیا به تکالیف شریعت عمل کند در آخرت به سعادت می رسد

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه ۲۶ سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در این آیه می فرماید”و شب را برخی (در نماز) به سجده خدا پرداز و شام دراز به تسبیح و ستایش او صبح گردان”.
وی ادامه داد: خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم چند دستور می دهد تا به سعادت اخروی دست پیدا کند و این دستورها برای تمام مسلمانان و مومنان است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه چهارمین فرمان خداوند به پیامبر صلی الله وآله وسلم سجده هنگام شب است، تصریح کرد: خدای متعال در پنجمین فرمان به رسول اکرم صلی الله وآله وسلم می فرماید که ای حبیب ما مقدار طولانی در شب خدا را تسبیح گوی.
آیت الله فلاحتی، تسبیح را به معنای منزه دانستن خدا دانست و بیان کرد: سیره و سنت همه پدیده های نظام هستی اعم از موجودات آسمانی، زمینی و میان آنها این است که دائم به تسبیح، ذکر و تقدیس پروردگار مشغولند.
وی با اشاره به اینکه خدای متعال تسبیحات اربعه را در نماز ذکر واجب قرار داده است، خاطرنشان کرد: فرشتگان دائم در حال ذکر و تسبیح پروردگار هستند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، تسبیح را توشه آخرت عنوان کرد و گفت: ذکر، دعا و تسبیح ذخیره قیامت است.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: اگر انسان در دنیا به تکالیف شریعت عمل کند در آخرت به سعادت می رسد./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.