×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بیان کردملاک بررسی صلاحیت داوطلبان پرونده افراد است نه نگاه سیاسی/ نظر مراجع قانونی نیز باید با دقت بررسی شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،حمیدرضا کاظمی، با اشاره به فرآیند تایید صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراهای شهر و روستا در کشور، بیان کرد: مرحله اول در بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراها رسیدگی هیات های اجرایی بود که تمام شد. مرحله بعدی نیز رسیدگی هیات های نظارت شهرستان ها بود که آن نیز تمام شده است و اکنون در مرحله رسیدگی به اعتراضات افراد در هیات های عالی نظارت استان ها هستیم که تا روز ۲۲ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از پایان رسیدگی به اعتراضات در هیات های عالی نظارت استان ها، نتیجه توسط فرمانداری ها به افراد اعلام خواهد شد و ۴ روز فرصت دارند که مجددا اعتراض کنند و افرادی که اعتراض کنند، پرونده آن ها به هیات مرکزی می آید و نظر نهایی و پایانی رسیدگی به اعتراضات از سوی ما به وزارت کشور و فرمانداری ها اعلام می شود.

این عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه در رابطه با موضوع افرادی که رد صلاحیت شده اند، گفت: واقعا در بررسی صلاحیت ها نگاه حزبی، گروهی و سیاسی در نظر گرفته نمی شود. ما محتویات پرونده داوطلبان را بررسی می کنیم فارغ از اینکه این فرد وابسته به چه جناحی است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: یکسری افراد هستند که مراجع قانونی صلاحیت آن ها را رد می کنند و دارای پرونده هستند و طبیعی است که فارغ از اینکه نگاه سیاسی فرد چیست باید پرونده آن با دقت بالایی بررسی شود. در صورتی که محتوای پرونده ثابت کند که فرد فاقد صلاحیت است بدون در نظر گرفتن نگاه سیاسی صلاحیت او تایید نخواهد شد چراکه فرد صالحی برای اجرای این مسئولیت نیست.

کاظمی افزود: مبنای رسیدگی ما به صلاحیت ها مراجع قانونی است. به هیات های عالی استان ها اعلام کردیم که ملاک بر رد صلاحیت نظر مراجع قانونی است که در قانون به طور صریح به آن اشاره کرده است. در وهله دوم نیز محتویات پرونده فرد حائز اهمیت است. حتی نظر مراجع قانونی نیز باید با دقت بررسی شود تا ببینیم سندیت چیزی که از سوی مراجع قانونی اعلام شده چقدر قابل اعتنا است. ما با توجه به مستندات اعلام نظر می کنیم. یقینا در مرحله پایانی که هیات مرکزی به اعتراضات رسیدگی می کند با دقت بر روی این موضوعات تمرکز خواهیم کرد./ایسنا

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.