×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان:خدا راه را نشان می دهد اما انسان را به زور در مسیر قرار نمی دهد/ عاشق دنیا نمی تواند مشاور و دلسوز انسان باشد

 به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های ۲۷ و ۲۸ سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۲۷ پس از آنکه به پیامبر صلی الله وآله وسلم اوامری مبنی براینکه خدا را سجده کن و از گناهکاران پیروی نکن بیان می کند، می فرماید “این مردم کافر غافل همه دنیای نقد عاجل را دوست می‌دارند و آن روز (قیامت) سخت سنگین را به کلی از یاد می‌برند”.
وی، دنیا را در برابر قیامت پست و بی ارزش عنوان کرد و افزود: دنیای مادی برای بشر نزدیک است و آخرت را دور می بیند اما خداوند قیامت را نزدیک می داند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه گناهکاران حقیقت بین نیستند، تصریح کرد: گناهکار دلداده و عاشق دنیا است و عاشق دنیا نمی تواند مشاور و دلسوز برای انسان باشد.
آیت الله فلاحتی ادامه داد: کسی دلش برای دیگران می سوزد که عاشق قیامت باشد و این از از نکات کلیدی معارف دین است.
وی با اشاره به اینکه سنت خدا بر این است تا انسان را به کمال نرساند رهایش نمی کند، بیان کرد: خدای متعال آنچه در قیامت به انسان می دهد بهتر است و بقا و دوامش همیشگی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ترجمه آیه ۲۸ سوره انسان مبنی براینکه ” ما اینان را آفریدیم و محکم بنیان ساختیم و هرگاه بخواهیم همه را فانی ساخته و مانندشان قوم دیگر خلق می‌کنیم”، اشاره کرد و گفت: اراده خدا بر این است تمام انسان ها سعادتمند باشند، به بهشت بروند و به این دنیا دل نبندند البته اراده را از انسان نگرفته و خواسته او سلب اختیار از انسان نیست.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه خدای متعال می خواهد انسان اراده اش را در مسیر درست استفاده کند، خاطرنشان کرد: خدا دنیا را با حکمت اداره می کند ضمن اینکه خدا راه را نشان می دهد اما انسان را به زور در مسیر قرار نمی دهد.
وی به ودیعه گذاشتن یک جهان در انسان توسط خداوند اشاره کرد و یادآور شد: خدا تمام ظرافتی که برای آفرینش انسان نیاز بود به کار برده است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.