×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:قدرت های سلطه گر جهانی تلاش می کنند ملت ها را از ارزش های بومی و فرهنگی دور نگه دارند/ غده چرکین رژیم صهیونیستی با انتفاضه جدید جوانان فلسطینی از بین می رود/ آیت الله بهجت(ره) فقیه و عارفی بود که درک کامل از مسائل سیاسی و اجتماعی داشت

 به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: خوشا به حال آنها که یک ماه روزه داری را در ماه مبارک رمضان رعایت کردند.
وی به سالروز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در ۲۴ اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: امروز قدرت های سلطه گر جهانی در تلاش هستند ملت ها را از ارزش های بومی و فرهنگ های ملی دور نگه دارند و به طرف فرهنگ های مد نظر خود هدایت کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه در دوره منحوس پهلوی اول در تلاش بودند خط فارسی را تغییر دهند و در دوره پهلوی دوم تاریخ ایران را شاهنشاهی کردند، یادآور شد: هنوز نیز برای برخی اهمیت زبان ملی شناخته شده نیست.
آیت الله فلاحتی به استفاده از برخی واژه های غلط در جامعه اشاره کرد و گفت: درباره شیوع ویروس کرونا استفاده از واژه فاصله اجتماعی غلط است زیرا مترادف با فاصله طبقاتی محسوب می شود در صورتی که نباید فاصله طبقاتی ایجاد کنیم بنابراین باید فاصله فیزیکی را که صحیح است، به کار ببریم.
وی با اشاره به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی غده چرکین دنیای اسلام توسط سازمان ملل در ۷۳ سال قبل، بیان کرد: به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونیستی از بلاهای دنیای معاصر است البته با آغاز انتفاضه جدید جوانان فلسطینی امیدواریم این غده چرکین از دنیای اسلام محو شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان به سالروز ارتحال آیت الله بهجت فومنی(ره) در ۲۷ اردیبهشت ماه اشاره کرد و یادآور شد: آیت الله بهحت افتخار دنیای اسلام، حوزه های علمیه و محصول سال ها تلاش بود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آیت الله بهجت(ره) فقیه و عارفی بود که درک کامل از مسائل سیاسی و اجتماعی داشت، اظهار کرد: بعد درک مسائل سیاسی و اجتماعی آیت الله بهجت(ره) مغفول مانده است.
وی به جنایت بزرگ آل سعود مبنی بر تخریب بقاع متبرکه در ۹۵ سال گذشته اشاره کرد و افزود: تخریب بقاع متبرکه بزرگ ترین جنایت بعد از حادثه کربلا توسط آل سعود بود.
امام جمعه رشت با قدردانی از مردم روزه دار برای حضور در مساجد در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: از اجتماع مردم در نماز عید فطر تشکر می کنم.
آیت الله فلاحتی پیرامون حق پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم بر بشریت در راستای سبک زندگی اسلامی، تصریح کرد: از تمام راه هایی که منتهی به آزار و اذیت پیامبر صلی الله وآله وسلم می شود، باید اجتناب کنیم.
وی با اشاره به اینکه آنها که ابزارهای کشتار جمعی انسان ها را فراهم می آورند از مصادیق آزار پیامبر صلی الله وآله وسلم است، بیان کرد: آزار و اذیت پیامبر اسلام صلی الله وآله وسلم در حیات معنوی و پس از رحلت ایشان لعن و نفرین الهی را به همراه دارد/روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.