×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه گیلان به نفع برنج‌

به گزارش گیلان خواست از رشت،علی موسوی با بیان اینکه تاکنون نشاء برنج در ۷۰ درصد شالیزارهای گیلان انجام شده است، گفت: سال گذشته در این موقع از سال فقط در ۴۷ درصد از شالیزارها نشاء انجام شده بود.

وی دلیل افزایش میزان نشاء امسال نسبت به سال گذشته را شرایط آب و هوایی مناسب دانست و افزود: با افزایش بارندگی‌های بهاری و همچنین رهاسازی آب سد سپیدرود، شرایط برای نشاء در شالیزارهای گیلان فراهم شده است.

موسوی ادامه داد: در مجموع امسال سرمای بهاره نداشتیم و شرایط آب و هوایی اردیبهشت ماه به نفع برنج و برنجکاران است.

وی در خصوص احتمال افزایش تولید برنج سفید در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط آب و هوایی در روزهای آتی نیز کمک کند تا پیش‌بینی ها برای افزایش تولید برنج در استان محقق شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان تصریح کرد: سال گذشته پیش بینی می‌شد افزایش چشمگیری در تولید برنج سفید استان داشته باشیم، اما بارش باران های سیل آسا موقع برداشت محصول کشاورزان را غافلگیر کرد و به برخی ازشالیزارها خسارت وارد شد و امیدواریم امسال با رعایت تقویم زراعی توسط برنجکاران زمان برداشت برنج با بارش‌ها همزمان نشود.    

وی از شالیکاران خواست از شرایط کنونی برای نشاء بهره بگیرند و بر اساس تقویم زراعی نشاء خود را هرچه سریعتر به را به اتمام برسانند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه خزانه گیری در شالیزارهای گیلان به پایان رسیده است افزود: شالیکاران باید با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به هوا دهی خزانه‌ها توجه داشته باشند تا خزانه‌ها دچار مشکل نشوند./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.