×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار گیلان در گفت وگوی زنده تلفنی با برنامه تلویزیونی در انتهای الوند اظهار داشت؛انجام تمهیدات لازم برای تأمین سلامت رأی‌دهندگان / افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رأی در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع صبح امروز (دوشنبه) در گفت و گوی زنده تلفنی با برنامه تلویزیونی در انتهای الوند شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب افزود: در راستای حفظ سلامت رأی دهندگان در انتخابات پیش رو، شعبه های اخذ رأی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز میان‌دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در کنار اندیشیده شدن همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم ، امن و قانونمند؛ موضوع سلامت مردم و رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی نیز در گیلان مدنظر بوده که اقدامات پیش گفته، در همین راستاست.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی بر اساس خواست عمومی مردم و با اندیشه توحیدی شکل گرفت، گفت: با تلفیق نقش مردم و حاکمیت اراده آنان بر مبنای دین مبین اسلام؛ مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی استقرار یافت و بدیهی است استمرار با اقتدار نظام، بر اساس همین دو رکن خواهد بود.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی و آگاه گیلان در طول بیش از چهار دهه گذشته، همواره به انقلاب و آرمان ها پایبند بوده اند و در انتخابات های گوناگون حضوری فعال داشته اند و در این دوره از انتخابات هم؛ با آگاهی، بصیرت و باور به اهمیت نقش آفرینی خود، مشارکتی فعال دارند.

وی اضافه کرد: انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه نیز در خردادماه سال جاری در استان برگزار می شود و مردم این شهرستان برای انتخاب نماینده خود به پای صندوق های اخذ رأی می آیند.

استاندار گیلان در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره وضعیت آماری داوطلبان انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان گفت: پس از دستور وزیر کشور ، همه هیأت های اجرایی در استان تشکیل و ثبت نام داوطلبان آغاز شد و میزان مشارکت نیز خوب بود به طوری‌که داوطلبان در همه روستاهای واجد شرایط و نیز ۵۳ شهر گیلان، ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات؛ در شهرها ۸۹ درصد داوطلبان مرد و ۱۱ درصد زن بوده اند و این آمار در روستاها شامل ۹۳ درصد مردان و هفت درصد زنان است./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.