×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مردم گیلان مزه تغییر رویکرد در قوه قضائیه را چشیده‌اند

به گزارش گیلان خواست از رشت،جواد نیک‌روش امروز در گردهمایی استانی «مردم، دادستان مردم» در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در فصل جدیدی از مشارکت گسترده مردم در عرصه اجتماعی کشور و انتخابات هستیم، اظهار کرد: اگر نگاه به امربه‌معروف و نهی از منکر ارتقا پیدا کند قطعاً نگاه‌ها در دستگاه‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم گیلان مزه تغییر رویکرد در قوه قضائیه را چشیده‌اند، گفت: راه‌اندازی مجدد رشت الکتریک که توسط عده‌ای خصوصی‌سازی شد با نظارت و پیگیری قوه قضائیه آزاد به کار خواهد کرد و مستولیان این کارخانه که ترک فعل کرده بودند تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه اگر امربه‌معروف و نهی از منکر درگذشته بهتر و مؤثرتر دنبال می‌شد شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران نبودیم، تصریح کرد: درگذشته وقتی تخلفی توسط مسؤولین و متولیان انجام می‌شود صرفاً همان کارها طبق قانون بررسی می‌شد ولی با تغییر رویکرد در دستگاه قضا، ترک فعل‌ها نیز بررسی می‌شود.

نیک‌روش با بیان اینکه صدای انقلاب اسلامی در آن‌سوی مرزها نیز شنیده می‌شود، افزود: انقلاب در چهل سال نخست در عرصه‌های مختلف رشد و پیشرفت کرده ولی باید در ادامه مسیر شاهد رشد روزافزون توسعه و پیشرفت در کشور و انقلاب باشیم که علاوه بر گفتمان انقلاب، شاهد صدور دیگر دستاوردهای انقلاب به دیگر کشورها باشیم.

وی با بیان اینکه در جنوب کشور شاهد حضور دیگر کشورها برای صید آبزیان بودیم که علاوه بر صید آبزیان، موجب تخریب زیست‌بوم می‌شد، گفت: در این مورد قوه قضاییه نیز وارد کار شد و با پیگیری‌های انجام‌شده شناورهایی که تخلف کرده بودند شناسایی و با آنان برخورد شد و از نعمات دریایی در جنوب کشور مردم همان منطقه استفاده می‌کنند و این نمونه‌ای از مطالبه گری است که توسط خود مردم صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه یکی از پرونده‌های پیچیده قوه قضائیه در چند سال اخیر ماجرا هفت‌تپه بود، افزود: در این مورد که گروه‌های مطالبه گر در این مورد نیز در میدان بودند و مطالبه گری می‌کردند دستگاه قضا این مورد را در اولویت کارها قرارداد که این ماجرا نیز به نفع مردم و کارگران به پایان رسید.

نیک‌روش با بیان اینکه این مردم هستند که در نوع حکمرانی مسؤولین طبق قانون می‌توانند در عرصه باشند، افزود: مطالبه گری حق مردم است ولی باید آن در مسیر قانون صورت گیرد و امربه‌معروف می‌تواند زمینه فراهم آوردن عدالت اجتماعی را ایجاد کند و باید از این ظرفیت به نفع تغییر وضع موجود استفاده کرد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.