×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رتبه یازدهم گیلان در تولید ناخالص داخلی کشور بدون احتساب نفت و گاز

به گزارش گیلان خواست از رشت؛وحید طیفوری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار نتایج حساب‌های منطقه‌ای سال‌های ۹۷-۱۳۹۰ کشور و گیلان و تدوین گزارش تحلیلی آن در استان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷، تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری در کشور ۲۵ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و در استان گیلان ۵۳۹ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به سهم استان گیلان از تولید ناخالص داخلی باقیمت جاری در سال ۱۳۹۷، ۲/۱ درصد و رتبه آن ۱۳ بوده است، گفت: این در حالی است که در این سال سهم جمعیت استان از کشور برابر ۳/۱ درصد است.

به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، این سهم در تولید ناخالص داخلی باقیمت جاری بدون احتساب فعالیت استخراج نفت خام و گاز طبیعی در سال ۱۳۹۷، ۲/۶ درصد و رتبه آن یازدهم بوده است.

طیفوری با اشاره به اینکه سرانه تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری استان در سال ۱۳۹۷، معادل ۲۱۱ میلیون ریال است، افزود: متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۳۹۷، برابر ۳۱۵ میلیون ریال و حدود ۱۰۴ میلیون ریال بیش‌تر از مقدار مشابه آن در استان گیلان بوده است.

وی با بیان اینکه جایگاه گیلان ازنظر سرانه تولید ناخالص داخلی سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سایر استان‎ها در رتبه هجدهم قرار دارد، تصریح کرد: سرانه تولید ناخالص داخلی به قیمت جاری بدون فعالیت «استخراج نفت خام و گاز طبیعی» استان در سال ۱۳۹۷، معادل ۲۱۰ میلیون ریال است و متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۱۳۹۷، برابر ۲۵۴ میلیون ریال و حدود ۴۴ میلیون ریال بیش‌تر از مقدار مشابه آن در استان گیلان بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان همچنین بیان کرد که جایگاه استان ازنظر سرانه تولید ناخالص داخلی سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سایر استان‎ها همچون سال گذشته در رتبه شانزدهم قرار دارد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.