×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در جلسه ماهانه درس هایی از نهج البلاغه:آخرت، دنیای امتیازدهی به کسانی است که خود را محدود به جهان مادی نکردند/ جهاد با مال مقدم بر جهاد با جان است/ مرجعیت پاک ترین نهاد در دنیای معاصر است

به گزارش گیلان خواست از رشت؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ماهانه “درس هایی از نهج البلاغه” در مسجد قدس شهر رشت که به صورت زنده از طریق سامانه شاد برای معلمان، مدیران و کارکنان آموزش و پرورش استان پخش شد اظهار کرد: نامه ۲۷ نهج البلاغه امیر مومنان امام علی علیه السلام به محمد ابی بکر فرماندار مصر است.
وی، نامه ۲۷ نهج البلاغه را دریایی از درس های مدیریتی عنوان کرد و افزود: نامه امیرالمومنین امام علی علیه السلام دارای چهار محور “اخلاق اجتماعی مدیران”، “پرهیزکاران و دنیای حلال”، “یاد مرگ و ضرورت توجه به دنیای آخرت” و “خطر نفاق و منافق برای جامعه اسلامی” است.
امام جمعه رشت با اشاره به بخش دوم نامه ۲۷ نهج البلاغه مبنی بر “پرهیزکاران و دنیای حلال”، بیان کرد: امیر مومنان امام علی علیه السلام در این بخش به بیان ۱۰ ویژگی پرهیزکاران پرداخته است.
آیت الله فلاحتی به مواجهه پرهیزکاران با دو امر “عاجل” و “آجل” اشاره کرد و گفت: عاجل به معنای آن است که دنیا جلوی چشم انسان بوده و در حال گذر است.
وی با بیان اینکه پرهیزکاران کسانی هستند که دنیا را با پرهیز و آخرت را با توشه گرفتن از دنیا سپری کردند، تصریح کرد: پرهیزکاران جهان مادی را با اهل دنیا شریک هستند اما در امور آخرت با اهل دنیا شریک نشدند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، انسان را همیشه نیازمند تذکر دانست و خاطرنشان کرد: آخرت، دنیای امتیازدهی به کسانی است که خود را محدود به جهان مادی نکردند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه اگر انسان به خاطر سرمایه کسی به او احترام کند دوسوم ایمانش را از دست می دهد، اظهار کرد: جهاد با مال مقدم بر جهاد با جان است.
وی به توجه پرهیزکاران به آخرت اشاره کرد و یادآور شد: در دین رها کردن دنیا نیآمده بلکه در دین آمده، علم به انسان قدرت و اقتدار می دهد.
امام جمعه رشت با بیان مفهوم احکام در اسلام، تصریح کرد: مرجعیت پاک ترین نهاد در دنیای معاصر است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.