×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد؛بستر شورآفرینی رأی‌اولی‌ها فراهم شود / ضرورت رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی در فرآیند برگزاری حضوری امتحانات / اهمیت مشارکت خانواده‌ها در تأمین سلامت و کاهش اضطراب دانش‌آموزان / درس ایثار و ایستادگی فتح خرمشهر، به نسل جوان یادآوری شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی و رشادت های رزمندگان، سرداران و شهیدان پرافتخاری که این روز را جاودانه کردند، اظهار داشت: نسل امروز بیش از گذشته، نیاز به معرفی آرمان های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت دارند.

وی بر لزوم تبیین مفاهیمی همچون شهادت، ایثار و فداکاری در گستره وسیع‌تری برای دانش‌آموزان تأکید و تصریح کرد: یکی از راه‌های فهم بیشتر این مفاهیم، مطالعه دقیق زندگی و سیره شهداست و خوشبختانه متولیان امر تعلیم و تربیت با اقدامات اثرگذار، به این موضوع اهتمام ویژه دارند.

نماینده عالی دولت در گیلان، دوران دانش‌آموزی را تأثیرگذارترین دوره زندگی انسان و مدرسه را سنگ بنای تحول در آدمی دانست و خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نیز یک مدرسه بود که ارزش‌های والایی را به ما آموخت و باید این درس‌ها را به نسل‌هایی که آن دوران را درک نکرده‌اند، با ظرافت منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه دومین سال تحصیلی کرونایی مدارس در حالی پشت سر گذاشته می شود که موضوع سلامت فرزندان کشورمان همواره محور تصمیم گیری هاست، گفت: بحمدالله در راستای توسعه و بالندگی کشور، فرآیند آموزش بدون وقفه استمرار یافت و بار دیگر در روزهای پایانی سال تحصیلی، تلاش های ایثارگرانه معلمان را ارج می نهیم.

استاندار گیلان به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر برگزاری حضوری امتحانات پایان سال تحصیلی پایه های نهم و دوازدهم اشاره و اظهار کرد: همواره در ستاد استانی مدیریت کرونا، برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی دانش آموزان با رعایت کامل دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیر، معلم و دانش آموزان مورد تأکید قرار گرفت.

وی اتخاذ این رویکرد را منجر به کاهش اضطراب دانش‌آموزان و برای خانواده‌ها اطمینان بخش ارزیابی کرد و افزود: در این مسیر نظارت‌های سختگیرانه برای رعایت پروتکل های بهداشتی و تأمین سلامت دانش آموزان را نیازمند مشارکت خانواده ها و همکاری آنان با اولیاء مدارس می‌دانم.

دکتر زارع همچنین به ایجاد آسیب های روحی ناشی از کرونا و ضرورت برنامه ریزی مدون برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بعد از پایان امتحانات سال تحصیلی تأکید کرد و گفت: در این خصوص، تولید برنامه های متنوع و مفرح و استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه شاد باید در دستور کار باشد.

وی در خاتمه سخنانش به قرارداشتن در آستانه مهمترین رویداد سیاسی-اجتماعی سال جاری یعنی برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات مورد انتظار رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری، بزرگان نظام و دلسوزان انقلاب اسلامی است و در این راستا باید بستر شورآفرینی رأی اولی ها و حضور جوانان فراهم شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت آموزش استان در شرایط کرونایی، برنامه های اجرا شده در هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته معرفی مشاغل ارائه شد./استانداری گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.