×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معافیت ارزش‌افزوده مناطق آزاد لغو شد/ رشد ۴ درصدی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی

به گزارش گیلان خواست از رشت،محسن محمدی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره کل با بیان اینکه در شرایط تحریم مالیات نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته است، اظهار کرد: کشور در شرایط سخت تحریمی به سر برده و یکی از حسن‌های تحریم این بود که نقش مالیات را در اقتصاد کشور نشان داد به‌طوری‌که اکنون بیش از ۷۰ درصد درآمد دولت از مالیات است.

وی با اشاره به نقش اظهارنامه‌های مالیاتی در کشور تصریح کرد: موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) تا پایان خردادماه و صاحبان املاک اجاری و اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه بوده و با توجه به لزوم ارائه اظهارنامه جهت استفاده از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی از تمامی مؤدیان باید اظهارنامه خود را در وقت تعیین‌شده از طریق سایت سازمان به آدرس www.intamedia.ir  ارائه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی با اشاره به رشد تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی در سال گذشته در استان گیلان بیان کرد: در سال ۹۸ بر اساس آمار ۱۳۶ هزار اظهارنامه برای عملکرد ۹۷ و در سال ۹۹ نیز ۱۴۱ هزار و ۷۸۰ هزار اظهارنامه برای عملکرد ۹۸ از سوی اشخاص حقیقی ارائه گردید و همچنین در سال ۹۸ اشخاص حقوقی ۹ هزار اظهارنامه برای عملکرد ۹۷ و در سال گذشته بیش از ۹۲۵۰ اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد ۹۸ تسلیم نمودند.

محمدی‌پور فعال شدن امکان ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی را یک فرصت خوب برای مالیات‌دهندگان در ایام کرونایی دانست و افزود: از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در خصوص کاهش مراجعات مردمی به ادارات مالیات انجام‌شده و تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم نیز فرصت خوبی برای صاحبان مشاغل ایجاد می‌کند که افراد بتوانند مالیات خود را با استفاده از آن قطعی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با اذعان به اینکه معافیت مالیات ارزش‌افزوده مناطق آزاد در کشور لغو شده است، گفت: در سال‌های گذشته تمامی مناطق آزاد کشور ازجمله بندر انزلی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف بودند، ولی با توجه قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ مناطق آزاد کشور مشمول قانون مالیات بر ارزش‌افزوده می‌شوند.

محمدی‌پور با اشاره به سهم سه‌درصدی عوارض در مالیات بر ارزش‌افزوده پرداختی توسط شهروندان بیان کرد: در سال ۹۸ نزدیک به ۲۶۶ میلیارد تومان و در سال گذشته نیز ۳۳۲ میلیارد تومان از این بخش به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های گیلان پرداخت شد که سهم شهرداری رشت از آن به ترتیب ۷۶ و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی یکی از مشکلات مهم در حوزه وصول مالیات را وجود شرکت‌های صوری دانست و افزود: تأسیس این‌گونه شرکت‌ها نظام مالیاتی را با چالش مواجه کرده و رفع این مشکل یکی از اهداف قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است که به‌صورت جدی از ابتدای ماه جاری مقدمات اجرای آن فراهم شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با درخواست از مؤدیان مالیاتی جهت ثبت‌نام در سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی تصریح کرد: تأسیس این سامانه در سطح ملی بوده و سازمان امور مالیاتی اجرای آن را بر عهده دارد و بر اساس این قانون تمامی مؤدیان مالیاتی باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

محمد‌ی پور با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند، افزود: سازمان از سال گذشته به‌صورت جدی به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و با استفاده از “طرح جامع مالیاتی” و همچنین “قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان” به دنبال آن است که مالیات به شکل “داده مبنا” تشخیص داده شود./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.