×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برخورد پلیس با تور‌های گردشگری بدون مجوز

به گزارش گیلان خواست از رشت؛سرهنگ حسن‌پور با بیان اینکه استان گیلان با توجه به جاذبه‌های گردشگری فراوان، هر ساله میزبان میهمانان و مسافرانی از اقصی نقاط کشور به این خطه سرسبز است گفت: مؤسسات مسافرتی و گردشگری برای توسعه این صنعت موظف به رعایت قوانین ابلاغی و ایمنی مسافران خود هستند.
وی با اشاره به نارضایتی عمومی از نحوه تبلیغات تور‌های گردشگری مختلط و خودرو‌های آفرودی بدون مجوز در فضای مجازی و ایجاد ناهنجاری در ییلاقات ، سواحل و اماکن تفریحی افزود : پلیس مخالف شادی مردم نیست و از حقوق شهروندان قانونمند حمایت می‌کند، اما این آزادی نباید موجب به خطر افتادن جان دیگران و آزار سایرین باشد.
جانشین فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر لزوم برخورد پلیس با تور‌های گردشگری مختلط، غیر مطمئن و بدون مجوز در قالب تیم‌های کوهنوردی، آفرودی و اردو‌ها گفت: امنیت اصلی‌ترین اولویت توسعه گردشگری است و قطعا بدون وجود امنیت کامل مسافران یا بی‌توجهی به قوانین و مقررات، به توسعه گردشگری نیز نخواهیم رسید.
سرهنگ حسن‌پور تامین امنیت گردشگران و مسافران و همچنین حراست از مبانی اعتقادی و فرهنگ غنی ایران اسلامی را از اولویت‌های نیروی انتظامی برشمرد و افزود: طرح برخورد با گروه‌ها و تور‌های گردشگری بدون مجوز به صورت مستمر در دستور کار پلیس گیلان قرار دارد.
وی گفت : نیروی انتظامی از سایر ابزار‌های موجود با هدف آشنایی گردشگران با تهدیدات موجود در سفر شامل ارسال پیامک‌های آموزشی به مسافران، تهیه و توزیع دفترچه‌های آموزشی به چندین زبان و آموزش از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی نیز بهره می‌برد.
وی در پایان از اهتمام جدی پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی خبر داد و با تشریح وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان، از مسافران خواست به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند./صدا و سیما

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.