×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۴ هزار تنی تولید شلتوک در گیلان با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز

به گزارش گیلان خواست از رشت؛

سرهنگ مرتضی مرادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان با بیان اینکه حمایت از محصولات استراتژیک گیلان یکی از اولویت‌های این است، اظهار کرد: سازمان بسیج کشاورزی طرح‌های مهمی در راستای حمایت از کشاورز و محصولات استراتژیک گیلان در دست اجرا دارد، به این دلیل این سازمان با همکاری با مؤسسه تحقیقات برنج طرح بسیج همگام با کشاورز را از سه سال گذشته در این استان آغاز کرده است.

وی با اشاره به توزیع ۷۵ تن کود رایگان در گیلان گفت: بر اساس آمار ۱۶ هزار و ۷۸۲ مزرعه در طرح بسیج همگام با کشاورز مشارکت داشته که این میزان از مزرعه بین ۱۰ تا ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با ابراز خرسندی از افزایش چهار هزار و ۸۱۰ تنی عملکرد شلتوک در این استان تصریح کرد: میزان تولید شلتوک در گیلان با  طرح بسیج همگام با کشاورز با افزایش مواجه شده و کشاورزی در سه سال گذشته ۴۴۰ میلیارد ریال سود کسب کرده و یک‌هزار و ۸۴۶ مربی بسیج در خصوص محصولات ارقام برنج آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مرادی با تأکید بر لزوم توجه به مسئله آموزش در افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی در گیلان بیان کرد: هشت هزار و ۷۰۰ کشاورز در کلاس‌های آموزشی اراضی کشاورزی فعال بوده و همچنین از امروز کار توزیع نهاده در استان آغازشده است.

وی با اشاره به توزیع ۶۵۵ تن بذر گواهی‌شده طی سه سال گذشته در گیلان افزود: ۷۸ استاد برتر در سطح ملی در طرح همگام با کشاورز با این مجموعه همکاری کردند./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.