×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت به مجموعه اقامتی گیلان اضافه می‌شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛

علی‌اصغر مونسان امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: امروز به همراه استاندار گیلان جهت افتتاح طرح‌های عمرانی استان به‌صورت ویدئوکنفرانس با دستور مستقیم رئیس‌جمهور در منطقه گردشگری حیران  شهرستان آستارا حضور داشتیم.‌

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری رشد چشم‌گیری را شاهد بودیم، افزود: در آغاز سال کار دولت تدبیر و امید، تعداد تخت‌های مراکز اقامتی رفاهی کشور ۲۱۹ هزار تخت بود که هم‌اکنون این رقم به ۴۶۰ هزار تخت افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به وجود تنوع محصولات گردشگری در سطح کشور اعم از گردشگری اکو توریسم، معادن و کشاورزی بیان کرد: در پایان سال ۹۸ قبل از شیوع ویروس کرونا آمار گردشگران داخلی و خارجی کشور به عدد هشت میلیون و ۸۶۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد که در ابتدای دولت، این عدد چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود.

مونسان  استان گیلان را یکی از قطب‌‌های گردشگری کشور به لحاظ منابع کشاورزی و جاذبه‌های تاریخی برشمرد و تصریح کرد: حیران شهرستان آستارا یکی از کانون‌های گردشگری کشور و استان گیلان به شمار می‌رود که با هدایت تورهای گردشگری به حیران از جاذبه‌های گردشگری این نقطه از کشور می‌توان استفاده بهینه کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه ۲۵۰ طرح گردشگری در سطح استان گیلان در دست اجرا است که با بهره‌برداری از آن، ۱۱ هزار و ۶۰۰ تخت به مجموعه اقامتی استان اضافه می‌شود، گفت: اضافه شدن این تعداد تخت به مراکز اقامتی گیلان جهش خوبی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان است.

فاز نخست هتل پنج ستاره دهکده گردشگری حیران این شهرستان هم‌زمان با ۵۲۶ طرح ملی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌صورت ویدئوکنفرانس در مجتمع گردشگری و تفریحی تله‌کابین حیران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در خصوص کاخ سردار امجد شهرستان تالش، بازدید از پیاده‌راه فرهنگی و موزه پست شهرستان رشت و حضور در روستای گردشگری قاسم‌آباد چابکسر از توابع رودسر از دیگر برنامه‌های امروز سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان گیلان است./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.