×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شعب اخذ رای سیار برای بیماران کرونایی در گیلان

به گزارش گیلان خواست از رشت؛ محمود قاسم نژاد براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری در زمان انتخابات، شعب اخذ رای سیار ویژه بیماران در قرنطینه در نظر گرفته شده است. همچنین امسال برای اولین بار فرآیند رای گیری در انتخابات از ۷ صبح آغاز شده و تا ۲ بامداد هم امکان تمدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳۰۹۲ شعبه اخذ رای برای استان در نظر گرفته شده است، گفت: از این تعداد ۲۷۱۴ شعبه ثابت و ۳۷۸شعبه سیار هستند. همچنین به منظور تسهیل در رای دادن ۱۰ درصد شعب اخذ رای در استان افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در مورد انتخابات در شهر رشت هم گفت: انتخابات در رشت در ۲۰۸ شعبه، به صورت تمام الکترونیکی است و در باقی شهرهای استان بقیه به شیوه سنتی و معمول خواهد بود. شهر رشت تنها شهر در گیلان خواهد بود که انتخابات در آن به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

قاسم نژاد ادامه داد: از نظر زیرساختی، شناسایی متخصصین و به کارگیری نرم افزارها و تعبیه دستگاه‌های لازم انجام شده است.  همچنین شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت‌های ارتباطی استان از نظر امنیتی و پدافندی را پایش می‌کند. زیرا در این دوره پایداری زیرساخت‌های ارتباطی اهمیت بسیاری برای برگزار کنندگان انتخابات دارد.

به گفته وی بیش از ۶۰ هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات همکاری می کنند.  

رئیس ستاد انتخابات گیلان بیان کرد: در گیلان یک میلیون و ۹۶۵هزار و ۶۳۷ واجد شرایط رای بوده و از این تعداد ۴۰۴۲۰ نفر رای اولی هستند که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

۵۳ شهر گیلان ۲۸۱ کرسی در شورای شهر و ۲۱۷۷ روستا هم ۶۶۹۴ کرسی در شوراهای اسلامی روستاها دارند. پنج شهر گیلان دارای شورای ۷ نفره و ۴۷ شهر استان نیز دارای شورای ۵ نفره هستند. همچنین ۲۰۸۳ روستای گیلان دارای شورای سه نفره و ۸۹ روستا هم دارای شورای ۵ نفره هستند./همشهری انلاین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.