×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی به‌منظور توسعه زیرساخت‌ها در بندر تفریحی گردشگری چمخاله

به گزارش گیلان خواست از رشت؛

 امروز از دو طرح تحقیقاتی – بندری در بندر تفریحی و گردشگری چمخاله امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رونمایی شد.

علی‌اصغر مونسان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساحل چمخاله دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار است، اظهار کرد: یکی از راه‌‌های جذب گردشگر در گیلان استفاده از ساحل و منابع دریایی است که باید از این ظرفیت به درشتی استفاده شود.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موقعیت بنادر در دریای کاسپین موردبررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: سازمان بنادر با بهره جستن از توان علمی، اسناد و مدارک موجود موقعیت بنادر گیلان در دریای کاسپین را موردبررسی قرار می‌دهد.

حمیدرضا آبایی با اشاره به قدمت بسیار زیاد بندرانزلی در حوزه بنادر و دریانوردی گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد بندرانزلی در عرصه فعالیت دریایی و بنادر از سابقه ۳۰۰ ساله برخوردار است که باید از این ظرفیت به درشتی استفاده شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به جذب سرمایه‌گذار در راستای توسعه زیرساخت‌ها در بندر تفریحی گردشگری چمخاله بیان کرد: دولت تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها در بندر تفریحی گردشگری چمخاله سرمایه‌گذاری کرده و با این میزان از سرمایه‌گذاری دو فاز از سه فاز اصلی این مجموعه به اتمام رسیده است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان اقدامات صورت گرفته در ساحل چمخاله به‌منظور جذب گردشگر را بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: احداث ۳۰۰‌جاده سنگی برای رسیدن به پل و عرشه، ساخت موج‌شکن در عمق پنج‌متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی، ایجاد دو دستک موج‌شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل و ساخت حوضچه چهار هکتاری برای ورزش‌های آبی، دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی ازجمله اقدامات انجام‌شده در بندر چمخاله است./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.