×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان عنوان کرداُفت آبگیری چشمه ها با کاهش برف/ نصب مستقیم پمپ روی شبکه ممنوع

به گزارش گیلان خواست از رشت؛

سید محسن حسینی در نشست با فرماندار شهرستان لنگرود با موضوع تامین آب شهری و روستایی، با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد تاسیسات شهری و ۲۵ درصد تاسیسات روستایی آب و فاضلاب استان گیلان دارای دیزل است، اظهار کرد: با همکاری کمیته برنامه ریزی شهرستان ها به دنبال افزایش دیزل هستیم.

وی از برنامه ریزی جهت شست وشوی شبکه آبرسانی خبر داد و تصریح کرد: تا قبل از تابستان شست وشوی کامل شبکه ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان، با اشاره به مشکلات شهرستان لنگرود در حوزه تامین آب طی سال های گذشته، تصریح کرد: اسفندماه سال گذشته فاز دوم تصفیه خانه بزرگ گیلان افتتاح شد و سهمیه آب لنگرود افزایش یافت لذا تمام شهرهای لنگرود به تصفیه خانه متصل هستند و مشکل چاف و چمخاله را با راه اندازی ایستگاه پمپاژ در شلمان به صورت موقت برطرف کردیم.

حسینی، با بیان اینکه از محل اعتبارات صندوق ملی توسعه پروژه خط انتقال چاف و از محل اعتبارات مقابله با تنش آبی فاز سوم رینگ لنگرود را اجرایی خواهیم کرد، گفت: مقابله با انشعابات غیر مجاز نیز از محل اعتبارات تنش آبی صورت می گیرد.

وی ذخیره برف در سال جاری را یک سوم سال ۹۷ دانست و اضافه کرد: از ۹۰۰۰ کیلومترمربع برف به ۳۰۰۰ کیلومترمربع رسیدیم که منبع اصلی تغذیه چشمه هاست و لذا امسال خواه یا ناخواه دچار اُفت آبگیری چشمه ها خواهیم شد لذا وضعیت منابع آبی روستا به روستا بررسی می شود تا با تنش آبی مقابله کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، تعداد تانکرهای آبرسانی استان را محدود دانست و متذکر شد: در شرایط بحرانی از ظرفیت تانکرهای فضای سبز استفاده خواهیم کرد. همچنین آب بسته بندی داریم که در صورت لزوم توزیع خواهیم کرد.

حسینی، با بیان اینکه بهسازی چاه های آب و چشمه ها جهت تامین آب پایدار شهرها و روستاها را جزو دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان است، گفت: خردادماه تا مهرماه با تنش احتمالی مواجه خواهیم بود؛ البته طی روزهای اخیر بارش های خوبی داشتیم و برخی از شهرستان ها از حالت بحران به وضعیت عادی برگشتند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت سایت شهید خوش سیرت برای رفع مشکل شهرستان های لنگرود، لاهیجان و آستانه اشرفیه، ادامه داد: سال گذشته دبی این سایت را به ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش دادیم و آب بیشتری به روستاها تزریق شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات و افزایش مسافران به ویژه در روستاهای گیلان، خاطرنشان کرد: مشکل رنگی شدن شبکه آب روستاها از طریق نصب شیرهای تخلیه حل می شود و از آب تخلیه شده در مزارع استفاده می کنیم.

حسینی، با اشاره به همکاری شوراها و شهرداری ها با شرکت آب و فاضلاب جهت اجرای پروژه های آبرسانی و خط انتقال، گفت: شبکه های درهم جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب را تعریف کردیم و مجور حفاری ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آب روستایی را بهبود می بخشیم، عنوان کرد: با تقویت شبکه ها خدمات بهتری به مردم ارائه خواهیم کرد. بعد از تکمیل رینگ لنگرود نیز کل آب مورد نیاز شهرستان از طریق تصفیه خانه تامین می شود و شاهد افزایش فشار و کیفیت آب خواهیم بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان، یکی از مشکلات در حوزه کمبود فشار آب شهری را نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه دانست و تصریح کرد: سه شهرستان پایلوت نصب مخزن هستند و پمپ به مخزن متصل می شود تا ذخیره آب همیشه وجود داشته باشد و موجب ایجاد تلاطم در شبکه و رنگی شدن آب نمی شود و شبکه آسیب نمی بیند.

حسینی، نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه را مجوز قطع آب دانست و تاکید کرد: مردم باید نصب صحیح پمپ را آموزش ببینند و امسال هیچ انشعابی بدون مخزن فروخته نمی شود.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و استانی توازن جهت نصب پکیج های تصفیه فاضلاب اقدام خواهیم کرد، گفت: ظرفیت این پکیج ها ۱۶ هزار مترمکعب است و در ابتدا مسکن مهر لنگرود را پوشش خواهیم داد تا بار آلودگی را کاهش دهد./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.